Naar verwachting verschijnt de lekker 2010 op dinsdag 10 november.
Wie krijgt een top honderd notering of wie verdwijnt er juist uit?
Moet je zelf in een restaurant gegeten hebben om hier over te kunnen oordelen?
Zal er ook maar iemand zijn die dat ooit kan voorspellen ?!
Zolang een zaak zonder ster in de top 20 boven een zaak met 2 sterren staat...
en er sterren zaken buiten de top 100 vallen...
begrijp ik nooit zo heel erg veel van de lekker...
(uiteraard niet respectloos bedoelt tegen over de restaurants zelf)
maar misschien zie ik het niet goed
10 november is het weer tijd voor Lekker. Editie 32 van dé restaurantgids van Nederland wordt een gedenkwaardig nummer. Niet alleen omdat we talloze verschuivingen in de top van de Nederlandse restaurantwereld aankondigen. Maar ook omdat we restaurateurs aan de tand voelen over de recessie. Omdat we achter de schermen van een toprestaurant duiken. En vooral omdat onze rapporteurs dit jaar een ongekende hoeveelheid nieuwe restaurants voor u hebben ontdekt: Lekker bevat maar liefst 74 nieuwe adressen. Welke dat zijn? Dat leest u 10 november
bron:lekker.nl
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth www.koksforum.nl
Als er 74 nieuwe resto's inkomen moeten er dus ook 74 uit, oeps. Natuurlijk zijn er wat zaken jammerlijk tot hun eind gekomen door de credit crunch, maar 74 is veel. Vorig jaar ook 65 nieuwe zaken. Aardig verloop dus. Heeft dit te maken met nieuwe inzichten bij de Lekker?
Wel erg spannend allemaal! Ik schrok er wel van, 74 nieuwe! Aangezien ik er in de 2009 editie pas voor het eerst in sta is dat best even schrikken. Krijg zeker 15 gasten per week extra dankzij de Lekker sinds hij uit is. Misschien iets met het toeristische Valkenburg aan de Geul te maken?
Ben echt benieuwd wie die 3 nieuwe namen in de top 10 zijn en wie er dan uitgaan. Vrienden van Jacob en Chapeau! zullen er wel uit gaan maar wie is de andere?? en de 3 nieuwkomers? Parkheuvel, Da Vinci, Ivy, La Rive???
Hmmm ... Vraag me af of dit ook weer onderdeel is van de lek-compagne van Lekker zelf. Slimme marketeers zitten er volgens mij achter ...
Pas 9 november weten we of dit klopt (zolang de bron niet duidelijk is)
Leo doe ff de hele top honderd ouderwets op de mail knallen aub zit in het buitenland....
Ik weet dat je over de info beschikt, jammer voor chapeau, erg te bergrijpen dat de leest er in staat top gegeten daar!
Ik heb een al een week een andere top tien op de mailt ontvangen weet staan een paar andere namen tussen en een paar niet. Hoe betrouwbaar is deze bron of is het ook gewoon de jaarlijkse roddels ?
In een reactie aan "de Restaurant Krant" laat de uitgever achter Lekker, Sanoma Uitgevers, weten dat de informatie die kokswereld en koksforum heeft, niet door Lekker of Sanoma is gecommuniceerd.
“Wij vertrouwen op onze mensen. We vinden het wel leuk om te merken dat iedereen er zo mee bezig is. Het is natuurlijk ook het spel. Wij zouden er in ieder geval geen baat bij hebben om de top-10 vooraf via ‘lekken’ bekend te maken,” aldus Dolly van de Akker, director corporate communications bij Sanoma.
Officieel wordt de Lekker gids van 2010 op maandag 9 november gepresenteerd in hotel The Dylan in Amsterdam. De websites Kokswereld.nl en Koksforum.nl waren echter eerder deze week al op de hoogte van de top tien.’
Toch zo slecht nog niet hoor De Lekker. Gezien hun 'format' en filosofie denk ik echter dat ze met behoud van dezelfde omvang beter af zijn met recensies van de beste 200 restaurants. En dan als eredivisie een top 50. Ze gaan te diep in op allerlei onderwerpen om perfect te kunnen zijn. Dus in 2011 de Lekker 200 beste restaurants van Nederland. En zet net zoals vroeger met Antwerpen een paar korte stedenpagina's erin. O ja, juist binnen voor snel beslissende horeca ondernemers : ik hoor net op BBC London live dat de B.T.tower (achter Oxford street) weer het roterende restaurant gaat verhuren als restaurant bovenin de toren, zo'n 150 meter hoog dacht ik.
ik zou willen dat het een stunt was, maar ja wat dan met de "uitgelekte" top tien. dus het is beter dat het geen stunt is want dan zouden sommige van de restaurants die nu denken (hopen) erin te staan diep, zéér diep, teleurgesteld zijn. Stel je voor...a) deze restaurants willen niet meer in De Lekker b) De Lekker kan het bij de lezer wel vergeten. Oftewel het nadeel van een hitparade met een Top 100. Eén radertje mis en het hele systeem loopt vast, stort in...Bij Michelin en GaultMillau krijg je gewoon een decoratie (ster of muts) dus als een restaurant vergeten wordt geld (althans voor de gids) ...wat niet weet dat niet deert...
Nieuwe top 10 klopt wel, en als hij expres gelekt is kloppen de 10 restaurants wel maar de nummertjes niet, dat kun je gewoon niet maken. Maar who cares, of je nou 4 of 6 staat, je staat in de top 10! Er valt geen echte top 100 te maken, komt teveel bij kijken. Maar wel spannend! Hoe laat weten we het? 20:00 ?
Amuses: goed
kortgegaarde kreeft met asperge en abrikoos gelei is overtuigend. Tartaar van rundvlees , oester komkommer is ontzettend lekker. hoofdgerecht is van lam is volmaakt. schuim van lavendel is chemisch van smaak..zonde! over de bediening niets dan lof wel graag iets meer uitleg voor gasten die wijnen per glas willen bestellen. stabiel op 29