Creatief met Vadouvan
Creatief met Vadouvan
Helemaal hip is vadouvan op moment..
Iemand al leuke dingen mee gemaakt?
Iemand al leuke dingen mee gemaakt?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
vadouvan
Vadouvan is een Indische mengeling van gemalen kruiden en specerijen bestaande uit o.a. mosterdzaad, kurkuma, komijnzaad , peper, kari, look en fenugrec. Creatieve chefs gebruiken het in hun gerechten.
kurkuma:
Het wordt gemaakt van de wortel van de plant. Het is een vast bestanddeel van kerriepoeder (curry) en geeft hieraan zijn gele kleur
kari:kerrie
Fenugrec:
Van Fenegriek worden de zaden en de bladeren gebruikt in de keuken. Deze worden zowel gedroogd als vers gebruikt. Ze hebben een kruidige, bittere smaak en ruiken licht naar vers hooi. Fenegriek wordt vooral gebruikt in de Indische (curry), de Arabische (Gebak en Brood) en de Noord-Afrikaanse (Vlees en Vis) keuken.
Ook als toevoeging aan kaas vindt het zijn toepassing, analoog aan komijn.
kurkuma:
Het wordt gemaakt van de wortel van de plant. Het is een vast bestanddeel van kerriepoeder (curry) en geeft hieraan zijn gele kleur
kari:kerrie
Fenugrec:
Van Fenegriek worden de zaden en de bladeren gebruikt in de keuken. Deze worden zowel gedroogd als vers gebruikt. Ze hebben een kruidige, bittere smaak en ruiken licht naar vers hooi. Fenegriek wordt vooral gebruikt in de Indische (curry), de Arabische (Gebak en Brood) en de Noord-Afrikaanse (Vlees en Vis) keuken.
Ook als toevoeging aan kaas vindt het zijn toepassing, analoog aan komijn.
gefermenteerde groente?
dat was ons toch verteld?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Eergisteren binnen gekregen en de inhoud etc zien er idd wel gefermenteerd uit.Leo schreef:gefermenteerde groente?
Ook even iets van gemaakt, en ik moet zeggen dat ik het erg lekker vind, maar dat sommige collega's koks het niet lekker vonden. Maar dat is vaak als er wat nieuws is
Laatst gewijzigd door Cees op 30 jan 2007, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het smaakje wel lekker.
Wat heb je er mee gemaakt?
Wat heb je er mee gemaakt?
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl