ravioli van langoustine
ravioli van langoustine
ik ben op zoek naar een goed recept voor een vulling van ravioli met langoustine.
iemand suggesties??
alvast bedankt
iemand suggesties??
alvast bedankt
Re: ravioli van langoustine
Dat is een 'signature dish' van Ramsay, staat in z'n nieuwe boek. Het is ravioli met zalmfarce en kreeft/langoustine in blokjes erdoorheen, op smaak gemaakt met fijne tuinkruiden en citroensap.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Hier ook te vinden: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/datab ... 6902.shtml
Is het niet doodzonde om een mooi product als langoustines te verwerken in ravioli?
hangt er vanaf wat je er mee doet en met welke produkten je het combineert
- limo factory
- Contacteer:
1 punt voor Emiel......Emiel schreef:Is het niet doodzonde om een mooi product als langoustines te verwerken in ravioli?
misschien als een beetje afval is van de gene die niet makkelijk uit de schaal gaan...?
of de pootjes opengeknipt...

of de pootjes opengeknipt...

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Dus, Emiel, jij stopt alleen slechte producten in ravioli? Wat een onzin, waarom zou langoustine niet in ravioli kunnen? En een tagliatelli met langoustine zou wel kunnen?
- limo factory
- Contacteer:
Over langoustines gesproken....... echt vet deze. Kost wat maar dan heb je ook wat!!!
lekker.. doe maar een stel!
kookboeken en KOKSmessen zijn net schoenen.. je kan er niet genoeg van hebben.. 

heb van het vlees van de poten laatst langoustine roerei gegeten..
bij leo hadden ze 70 kg van die grote binnengekregen!

bij leo hadden ze 70 kg van die grote binnengekregen!
Nee, ik stop geen slechte producten in ravioli. Natuurlijk kunnen langoustines in ravioli, jij bent de kok jij doet zelf wat je wil. Wat ik duidelijk wil maken is dat wanneer je een duur product als langoustines als hoofdproduct gebruikt in een gerecht, je deze ook moet kunnen laten zien. Wil je ze verwerken in ravioli, dan moet je ze fijn maken en dat is gewoon zonde. Zoals Leo zegt met die restjes, spaar ze op in de vriezer en verwerk ze in een keer. Geef ze als extra bij een gerecht bij, niet als hoofdproduct. Ik denk als ik aan mn chef vraag om langoustines te bestellen om in ravioli te draaien dat ie me dood slaat. Het is gewoon te duur! Mocht je toch een ideetje willen hebben:Maurits schreef:Dus, Emiel, jij stopt alleen slechte producten in ravioli? Wat een onzin, waarom zou langoustine niet in ravioli kunnen? En een tagliatelli met langoustine zou wel kunnen?
Langoustines, ricotta, limoen, olijfolie, pastadeeg, pezo, lavendel, dassenlook. Ricotta mixen met olijfolie van goede kwaliteit(fris/fruitig/licht), pezo en een kneepje limoensap. Langoustines fijnsnijden, mengen met de ricotta, fijngesneden dassenlook toevoegen(matig! bieslook kan ook). ravioli maken. Lavendelolie maken door olijfolie lauw te laten worden en hierinlavendel te laten infuseren, passeren. Ravioli afwerken met de olie, gebruik volgens sterkte.
Serveren bij een stukje gebakken vis? Zeebaars? of is het seizoen al voorbij? Salade erbij met walnotenolie? Lekkertje voor de zomer misschien.
Ik snap het wel hoor....Mooi ideetje, maaruh wat is pezo?
ik ken pezo als PEper ZOut pezo
of bedoeldje je dat niet?
of bedoeldje je dat niet?
val ik even door de mand.....
Tja, dat onderscheidt de profs van de amateurs
, taalverloedering (grapje hoor, voordat iemand wellicht ontvlamt).

Laatst gewijzigd door Maurits op 07 mei 2008, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, peper en zout.
Ik denk als ik aan mn chef vraag om langoustines te bestellen om in ravioli te draaien dat ie me dood slaat. Het is gewoon te duur!
je moet wel zien welke je besteld als je het met 16/20 doet valt het heus welmee, geef er 3 als voorgerecht
en foodcost per stuk is 0,66 euro
je moet wel zien welke je besteld als je het met 16/20 doet valt het heus welmee, geef er 3 als voorgerecht
en foodcost per stuk is 0,66 euro
- JeroenTrimbos
- Contacteer:
Ik zou een ravioli ook niet met langoustine vullen. lauwwarme langoustine tartaar is naar mijn mening maar op 1 manier lekker, super snel en heet bakken en dan hakken (niet té fijn).
Je kunt beter je ravioli met iets anders vullen en een gebakken langoustine erop leggen en het lekkerste nooit vergeten, de braadjus
Je kunt beter je ravioli met iets anders vullen en een gebakken langoustine erop leggen en het lekkerste nooit vergeten, de braadjus

Practice what you preach