goedenmiddag
ik heb net met kaart klaar en ben toch een beetje basic gaan koken maar ook toch ook weer iets van deze tijd Fingerfood.
Je merk heel erg dat het nederlandse volk steeds meer naar de tapas trekken. wat vinden jullie er van????
ik vindt het een intresanteontwikkeling in het hede daagse kok procees.
ik zou het fijn vinden om van mede koks te weten hoe jullie er over denken.
mvg hans
fingerfood
-
chef peter
Re: fingerfood
Het uit eten is in steeds meer "even happen" geworden, in de steden snel even wat eten voor de bios, of voor het stappen.ijsbeertje schreef:goedenmiddag
ik heb net met kaart klaar en ben toch een beetje basic gaan koken maar ook toch ook weer iets van deze tijd Fingerfood.
Je merk heel erg dat het nederlandse volk steeds meer naar de tapas trekken. wat vinden jullie er van????
ik vindt het een intresanteontwikkeling in het hede daagse kok procees.
ik zou het fijn vinden om van mede koks te weten hoe jullie er over denken.
mvg hans
Ik denk dat het minder traditionele eten ook veel meer ontdekken is, even kijken wat er op de kaart staat.
Mensen zijn ook sneller uitgekeken op gerechten, en worden door de media niuwsgierig gemaakt.
hoe dat je het noemt maakt nietzoveel uit..
Kijk Tapas is redelijk uitgemolken.
Maar, fingerfood ken ik ook al jaren.
Gaat om het principe, dat je lekker kan eten en niet het klassieke 3 gangen menu.
Kijk Tapas is redelijk uitgemolken.
Maar, fingerfood ken ik ook al jaren.
Gaat om het principe, dat je lekker kan eten en niet het klassieke 3 gangen menu.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Tapas, fingerfood, canapé, hors d’oeuvre, amuses, mezze….whatever. Allemaal namen voor kleine hapjes die als hele maaltijd, of deel van de maaltijd kunnen dienen. Tapas uitgemolken, Leo? Integendeel, de Basken schijnen er behoorlijk innovatief in te zijn (zie Arzak en Berasategui).
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
uiteraard bedoel ik tapas, de nederlandse versie..
Maar..ben benieuwd wat de ontwikkelingen zijn.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ik had eens een stukje gelezen van Penelope Casas (bekende Amerikaans-Spaanse kook/reisboeken schrijfster) over tapas, waarin zij vertelde dat tapas weliswaar in Andalusië is onststaan (in Cadiz om precies te zijn), maar dat de state-of-the-art tapas in San Sebastian te vinden is. Ik moet toegeven dat ikzelf niet precies weet hoe vernieuwend het is, want de meeste kookboeken zijn nog niet vertaald....Zo heb je het kookboek 'Bocados' (Spaans voor 'hapje') van Arzak.Leo schreef:uiteraard bedoel ik tapas, de nederlandse versie..
En inderdaad die NL-tapas, met diepvries calamari kan echt niet meer....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)