Lekker 2010

Al het nieuws over de Michelin sterren, Gault Millau, Lekker
berexstone

Re: Lekker 2010

Bericht door berexstone »

Gelukkig was het lek niet meer te dichten en klopte het helemaal. Een pak van het hart voor de Top 10. Felicitatie's aan de hele Top 500 !
Heeft iemand eigenlijk nog de Top 10 resultaten van 2000, 1990 en 1980. Wanneer kwam De Lekker eigenlijk voor het eerst uit ? Ik heb die van de afgelopen drie jaar en eentje van 1983.
JohnnyB

Bericht door JohnnyB »

Limonadefabriek:

kookprestaties dit jaar zeker indrukwekkend. zorgvuldig opgemaakte borden,sublieme smaken. carpaccio blinkt niet uit in creativiteit maar is wel supervers. rogvleugel is niet op dr graat gebakken maar perfect sappig en glazig. parfait van noga met gekarameliseerde nootjes voor de "krak" en koffiesabayon is lekker maar wordt op gortdroge spongecake van pistache gedresseerd. al met al in de lift en van 99 naar 92
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

dank u zeer :D
andalucia
Contacteer:

Bericht door andalucia »

Wat ik nu weer niet begrijp is het verschil tussen lekker en gault milliau. :? Ik neem maar even als voorbeeld een restaurant van bij mij uit de regio die ook hier aanwezig is :D Jerome uit Broekhem ( Valkenburg ), kan hij er ook op reageren.

Restaurant Jerome staat op een mooie plek in de gault en in de lekker vindt ik hem niet terug :cry: . Nu hecht ik persoonlijk mer waarde aan de Gault M dan aan Lekker, maar zo een verschil ?. Waar zit dat hem in ?
JohnnyB

Bericht door JohnnyB »

Jerome staat wel in de Lekker hoor. weliswaar geen top100 maar wel bij de overige 400. Dus om even een horeca statement te maken....Eerst kijken, dan zeiken! :D
andalucia
Contacteer:

Bericht door andalucia »

JohnnyB schreef:Dus om even een horeca statement te maken....Eerst kijken, dan zeiken! :D
:mrgreen:

tsja, ik had in het lijstje van 100 gekeken die jeroen zelf hier had geplaatst....daar zaten de overige 900 niet bij :roll:
berexstone

Hallo Andalucia (mooie naam overigens) weet je zeker dat Jérôme ook niet bij 101 t/m 500 staat ? Als je iemand kent die een tijdschriftenwinkel heeft dan heb je nu op deze tijd inderdaad zo ongeveer de Lekker 'in the flesh'. Ik kan me niet voorstellen dat Jérôme niet in De Lekker staat.
Ik heb veel vertrouwen in het Valkenburgse restaurant. Tja, het verschil tussen GaultMillau en Lekker is vrij eenvoudig. Jan van Lissum werd getraind door Paul Gelders (België), die werd weer getraind door Jo Gryn (GaultMillau Benelux). Jo werd weer getraind door o.a. Henri Gault en Christian Millau. GaultMillau bestaat sinds 1958 (toen ze stukjes schreven voor een Parijse krant). De Lekker is zeker niet slecht maar heeft niet die geschiedenis. Met Van Craenenbroeck heeft ook de Michelingids legendarische status weten te verwerven in de BeNeLux.
dolfyboy

Bericht door dolfyboy »

Johnny zou je ook de recensie van de Vlindertuin(55) erop willen zetten?? Alvast bedankt!!!
JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos »

Ik ben Jérôme (Valkenburg, Limburg) trouwens.. Sta ik er nog in ja? Als je nog online bent wil ik het stukje wel lezen, dank je.
Practice what you preach
JohnnyB

Bericht door JohnnyB »

Vlindertuin - Zuid Laren

na 2 jaar in de lage regionen van de top100 is aansluiting bij de echte top niet ver weg. de vlindertuin stijgt 25 plaatsen naar nummer 55. mooie gebalanceerde en fatsoenlijk geprijsde wijnkaart. de keuken imponeert met vijfluik van amuses waarvan vooral de nasi nieuwe stijl goed is. tarbot met asperge en paling overtuigt volledig. dat geldt ook voor de bereiding van kalfshaas en kalfssucade. bij een ander bezoek enthousiast over reerug en wilde zeebaars.die laatste wordt helaas niet voorzien van visbestek maar sluit wel naadloos aan op de wijn. de vlindertuin mag zich rekenen tot de vaderlandse elite.
dolfyboy

Bericht door dolfyboy »

Dank je Johnny!! Is dit de hele recensie??
JohnnyB

Bericht door JohnnyB »

Ja Jeroen je staat er zeker nog in. Komt ie:

Het leukste aan dit restaurant is dat het zijn piek nog lang niet bereikt heeft. zowel keuken als bediening werken vol overgave om er een topzaak van te maken. drie bereidingen van ganzenlever is vooral memorabel door de variant met gekarameliseerde witlof en zwarte noten. krokante sandwich met coquille en avocado krijgt het juiste accent door de iets pittige avocado. filet van bresse duif is mooi rose van binnen en over het mooie krokante velletje is een plakje ganzenlever gesmolten, Smullen! zeker in combinatie met aanrdappel-selderij puree. complimenten dus voor chef Jeroen Trimbos en voor zijn vader Harry. Ga zo door!
JohnnyB

Bericht door JohnnyB »

Nee het zijn uiteraard allemaal verkorte recensies waar ik voornamelijk het accent leg op het eten. We zitten natuurlijk niet op het sommeliers-forum :D haha. maar ik haal er gewoon de belangrijkste dingen uit.
dolfyboy

Bericht door dolfyboy »

Dat klopt haha!!!
Toch erg veel interesse in natuurlijk..........als sommelier
Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels »

Johnny, bedankt voor de citaten uit de lekker, leuk om te lezen.
JeroenTrimbos
Contacteer:

Ow weer een goed stukje mooi!!
Van mij mogen ze woensdag weer komen eten, net een nieuwe amuse gemaakt:

Blokje van paling met mousse van zuurkool en gelei van koffie en kaneel.

JohhnyB wie ben je en waar werk je trouwens :) ?
Practice what you preach
andalucia
Contacteer:

Bericht door andalucia »

berexstone schreef:Hallo Andalucia (mooie naam overigens) weet je zeker dat Jérôme ook niet bij 101 t/m 500 staat ? Als je iemand kent die een tijdschriftenwinkel heeft dan heb je nu op deze tijd inderdaad zo ongeveer de Lekker 'in the flesh'. Ik kan me niet voorstellen dat Jérôme niet in De Lekker staat.
Ik heb veel vertrouwen in het Valkenburgse restaurant. Tja, het verschil tussen GaultMillau en Lekker is vrij eenvoudig. Jan van Lissum werd getraind door Paul Gelders (België), die werd weer getraind door Jo Gryn (GaultMillau Benelux). Jo werd weer getraind door o.a. Henri Gault en Christian Millau. GaultMillau bestaat sinds 1958 (toen ze stukjes schreven voor een Parijse krant). De Lekker is zeker niet slecht maar heeft niet die geschiedenis. Met Van Craenenbroeck heeft ook de Michelingids legendarische status weten te verwerven in de BeNeLux.

bedankt voor de uitleg
Cees
Contacteer:

Bericht door Cees »

Hartelijk gefeliciteerd allemaal!
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook
nickvdwater

Bericht door nickvdwater »

hey weet er iemand of de eetkamer in venray wordt genoemt in de lekker dit jaar? groetjes
Cees Timmerman
Contacteer:

Bericht door Cees Timmerman »

Krijg net mijn recensie doorgebeld terwijl ik op een pier in de Middelandse zee zit (23 graden, life sucks) Top recensie, ik ben weer zeer gelukkig.
BreeZe

Bericht door BreeZe »

Kan iemand me vertellen of "De Parel van vreeswijk" er weer in staat zo ja kan je dan ook de recensie er neer zetten :roll:

thnx!
Niels
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Niels »

Lekker over het door kokforum en kokswereld bekendgemaakte top 10: ‘Het is geheel buiten ons om. Ik weet dat mensen suggereren dat het opzet was, maar dat is echt niet zo. We willen vooraf veel loslaten over de nieuwe Lekker, maar de Top 10 zullen we altijd geheim houden. Het was geen bewuste strategie.'

Hoofdinspecteur Wynand Vogel laat weten dat de lek nog een juridisch staartje krijgt.

Bekijk artikel en video
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

zijn hier nog advocaten op het forum???? die ons van advies willen voorzien????
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Tim

Bericht door Tim »

Leo,
Ik denk als jullie de informatie van restaurant.nl hebben overgenomen dat jullie je nergens druk over hoeven te maken, informatie (her)gebruiken is immers niet verboden toch? Of zal dit dieper gaan?

ben benieuwd.

Tim
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin
JeroenTrimbos
Contacteer:

Degene die het (per ongeluk) op restaurant.nl heeft gezet kan eerder aan zijn hoofd krabben.
Vraag me af hoe de geheimhouding in zwart op wit staat in de contracten met personeel en mensen van de drukkerij enzo.
Meestal met een hele hoge boete volgens mij...
Practice what you preach
Maurits

Bericht door Maurits »

Leo en Niels, jullie hebben die info niet gestolen, of geheeld. Jullie hebben niets openbaar gemaakt, dat niet al openbaar was. Verder heeft de Lekker geen schade ondervonden van jullie bericht.

Niks aan de hand dus, die opmerking van de Lekker is intimidatie.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Cees Timmerman
Contacteer:

Toch vind ik eigenlijk wel dat Leo en Niels een paar jaartjes naar Alcatraz mogen voor deze schandelijke daad. :mrgreen:
Bunzing

Bericht door Bunzing »

Cees Timmerman schreef:Toch vind ik eigenlijk wel dat Leo en Niels een paar jaartjes naar Alcatraz mogen voor deze schandelijke daad. :mrgreen:
Bon!!
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.
berexstone

of allebei veroordeelt tot een jaartje michelin-inspecteur
Contacteer:

Bericht door Leo »

Ik even zitten kijken..kom al best ver. Heb afgelopen jaar een aardig lijstje gehad met restaurants...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Markus

Bericht door Markus »

berexstone schreef:Gelukkig was het lek niet meer te dichten en klopte het helemaal. Een pak van het hart voor de Top 10. Felicitatie's aan de hele Top 500 !
Heeft iemand eigenlijk nog de Top 10 resultaten van 2000, 1990 en 1980. Wanneer kwam De Lekker eigenlijk voor het eerst uit ? Ik heb die van de afgelopen drie jaar en eentje van 1983.
Ik heb alle lekkers vanaf 1983 ( eerste uitgave ). Heel mooi om te zien hoe bijvoorbeeld de eerste recensie van een piepjonge Cees Helder in De Trechter was.
Je ziet alle trends van de afgelopen 26 jaar als een soort golfbeweging!
Maurits

Bericht door Maurits »

Markus schreef: Je ziet alle trends van de afgelopen 26 jaar als een soort golfbeweging!
Wat bedoel je daar precies mee? Kan je het wat toelichten? Ben nieuwsgierig....
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Cees Timmerman
Contacteer:

Ik heb ze allemaal vanaf '92. Prachtig, die oudere uitgaven, hoop koks nog met een muts op op de foto enzo. Lees eens de eerste recensies van Sergio Herman: veel te gekunsteld en vooral veel te veel ingredienten op het bord was het oordeel. Sergio bleef vasthouden aan zijn stijl en kijk waar hij nu is. Conclusie: sommige koks lopen voor op de recensenten, de proevers moeten eerst jaren wennen en beginnen het dan te begrijpen. Michelin is daar over het algemeen wat sneller mee.
Als je de uitgaven naast elkaar legt zie je inderdaad allerlei trends voorbij komen, erg interessant. Hier kan je lering uit trekken, wat gaat voorbij en what is here to stay.
Plaats reactie