Mooiste chateau Benelux.

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Good Food
Contacteer:

Mooiste chateau Benelux.

Bericht door Good Food »

Beste Moderators Terry en Leo,

Ik zal me even voorstellen. Ben Hans Snijders chef de cuisine chateau Neercanne te Maastricht. Ik ben toevallig op jullie site terecht gekomen en vind het een goed initiatief om over het metier te praten en te dicussieren.Ik heb in via het blok "contact "een aanwijziging gegeven over het woord PLICEREN. De juiste term is MONDER of EMONDER. Tenminste als je over vaktermen spreekt. Pliceren wordt niet in het nederlands noch in het frans gebruikt. zo kennen we termen als barderen glaceren etc. Dit zijn franse termen.
Verder wil ik best wel eens af en toe reageren op sommige zaken,en eens meedenken. Tien mensen weten meer als 1.
Succes met jullie forum.

Hans Snijders
Bonjour messieurs et mes dames !
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

goede dag mr snijders leuk dat u zich heeft aangemeld op het forum. Waarschijnlijk dat u ons met een hoop dingen kan helpen.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

Dag hans. Leuk om om u hier op het forum te hebben!.
Had het er met Rene vandaag nog over, dat mr. Snijnders zich had aangemeld.
In ieder geval hartelijke welcome op het forum!
Wel leuk, had 3 jaar geleden nog een week stage gelopen bij u, voordat u bij ons kwam koken!

Klein wereldje he...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster »

Geachte heer Snijders,

van harte welkom op het forum. Het klopt ik heb uw berichtje ontvangen wat u had gestuurd tot betrekking het pliceren ben druk aan het zoeken voor meer info over het woord "pliceren" ;)

van harte welkom nogmaals,

Terry
Kokforum.nl : de website voor koks
marcin
Contacteer:

Bericht door marcin »

he mijn oude chef

welkom

hans

groeten marcin
iedereen ziet wanneer ik dronken ben, maar niemand ziet wanneer ik dorst heb!
Euc-

Bericht door Euc- »

Hey hallo! Groeten uit het Kruisheren!
kefje11

emonderen

Bericht door kefje11 »

hoi Hans

Ik heb een vraag

Ik ben momenteel werkzaam bij martin bruggeman (Chef en meesterkok) te restaurant hof van herstal in echt

Wij hadden de vraag gekregen van de chef om op te zoeken of der nog een ander woord bestaat voor pliceren omdat wij op school leren dat pliceren het ontvellen van een tomaat is namelijk

dus daarom kwam ik op dit forum uit met de vraag

hoeso leren wij op school het pliceren en niet het emonderen of monderen wat dat betekent het eigenlijk echt namelijk

Ik ben momenteel zelfstandig leerlingkok 3 jaars op het arcus collega te sittard

gr kevin smeets
Koeno

Pliceren

Bericht door Koeno »

Bij ons op school leren we wel het woord monderen, ze hebben wel pliceren genoemd maar het word met monderen aangeleerd.
Gilde Opleidingen Venlo zit ik op, op de laaghuissingel en krijg les van Meesterkok Vanhautem
Veni, vedi, ik werd chef
Mario

Re: Pliceren

Bericht door Mario »

Koeno schreef:Bij ons op school leren we wel het woord monderen, ze hebben wel pliceren genoemd maar het word met monderen aangeleerd.
Gilde Opleidingen Venlo zit ik op, op de laaghuissingel en krijg les van Meesterkok Vanhautem
Klopt ja, zo leren ze het bij ons ook

doe de opleiding basiskok niveau 2 leerjaar 1 op het mondriaan college te den haag
Plaats reactie