IJS
IJS
Lekkere aparte ijsjes? wat vinden jullie lekker...
hartig of zoet? parfait..etc..
hartig of zoet? parfait..etc..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Kruidnagelijs voorbij de Aardbeien.
30 gram kruidnagels op 1 liter compositie...
staafmixen...zeven. echt lekker..
30 gram kruidnagels op 1 liter compositie...
staafmixen...zeven. echt lekker..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
En als je eens stap verder ga zoals
ganzenleverparfait, sardineroomijs, grove mosterdroomijs, roomijs met de smaak van eieren en spek.
Deze smaken heb ik een jaar geleden gegeten bij the fat duck, en het was allemaal echt lekker.
Die van sardine misschien iets minder.
En hoe ver kan je gaan in smaakjes ijs, kan je alles in je ijsmachine gooien.
ganzenleverparfait, sardineroomijs, grove mosterdroomijs, roomijs met de smaak van eieren en spek.
Deze smaken heb ik een jaar geleden gegeten bij the fat duck, en het was allemaal echt lekker.
Die van sardine misschien iets minder.
En hoe ver kan je gaan in smaakjes ijs, kan je alles in je ijsmachine gooien.
-
Frambozen sorbet met roze pepertjes ...dat is ook erg lekker...
of mango met rode peper....
of mango met rode peper....
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
hoe gebruik je dat onze lieve vrouwe bedstro dan?
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Als je onze lieve vrouwe bedstro binnen krijgt van de groente leverancier is het nog heel mooi groen maar geeft het bijna geen smaak af aan je ijs. Dus wij bewaren het dan buiten de koelcel voor een aantal dagen zodat het iets rijper word en het meer smaak afgeeft. Dan is het alleen een kwestie van meetrekken in je ijsbasis.
Wat ik ook helemaal super vind is ananas basilicum sorbet. 1 kg ananas met 8 dl suikerwater en 10 bossen basilicum. Ananas garen in het suikerwater, de bossen basilicum blancheren in water en goed uitwringen. Daarna ananas met suikerwater en basilicum (als alles koud is anders verkleurt je basilicum direct) door cutteren en zeven. Daarna opdraaien in de ijsmachine en als laatste scheutje eiwit mee draaien in de ijsmachine. super!!!!
Wat ik ook helemaal super vind is ananas basilicum sorbet. 1 kg ananas met 8 dl suikerwater en 10 bossen basilicum. Ananas garen in het suikerwater, de bossen basilicum blancheren in water en goed uitwringen. Daarna ananas met suikerwater en basilicum (als alles koud is anders verkleurt je basilicum direct) door cutteren en zeven. Daarna opdraaien in de ijsmachine en als laatste scheutje eiwit mee draaien in de ijsmachine. super!!!!

ken je klassiekers!
-
-
- Contacteer: