schuim van champagne
-
Re: schuim van champagne
wat voor soort schuim wil je?
Kidde?
Kidde?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
Ik zou echt Pro Espuma gebruiken van Sossa.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
- limo factory
- Contacteer:
Ja pro-espuma lijkt mij ook het beste. Mooi schuim, grote bellen. Is wel zoet van zeg zelf, dus smaak zal wel anders worden.
Groeten Erik
Groeten Erik
- berexstone
Champagne kun je gebruiken maar een GOEDE méthode Champenoise (crémant d'Alsace, crémant de Bourgogne, Cava) is net zo goed en vooral goedkoper. Wel zou ik voor een demi-sec gaan in plaats van brut.
Mocht je eens een champagne sabayon willen bij een voor of hoofdgerecht : per 4 personen --- 12,5cl Champagne --- 3 eieren --- zout, peper
Scheid de het eidooiers van het eiwit. Meng het eigeel met de champagne en klop op met de garde. Laat au bain-marie warmen.
Ook licht en lekker bij een voor- of hoofdgerecht is een mousseline van champagne : (4 pers) --- 4 eidooiers - 4 hamve eierschalen champagne --- 150g gesmolten boter. Klop de eierdooiers met de champagne in een 8 totdat de bodem zichtbaar wordt. Monteer de saus met de gesmolten boter.
Breng verder op smaak met peper, zout en wat citroensap.
Mocht je eens een champagne sabayon willen bij een voor of hoofdgerecht : per 4 personen --- 12,5cl Champagne --- 3 eieren --- zout, peper
Scheid de het eidooiers van het eiwit. Meng het eigeel met de champagne en klop op met de garde. Laat au bain-marie warmen.
Ook licht en lekker bij een voor- of hoofdgerecht is een mousseline van champagne : (4 pers) --- 4 eidooiers - 4 hamve eierschalen champagne --- 150g gesmolten boter. Klop de eierdooiers met de champagne in een 8 totdat de bodem zichtbaar wordt. Monteer de saus met de gesmolten boter.
+1berexstone schreef:Champagne kun je gebruiken maar een GOEDE méthode Champenoise (crémant d'Alsace, crémant de Bourgogne, Cava) is net zo goed en vooral goedkoper. Wel zou ik voor een demi-sec gaan in plaats van brut.
ook fantastisch als nagerecht: (4 pers) --- 4 eidooiers - 8 halve eierschalen champagne --- 8 eetlepels suiker
ik zeg: neem het recept van berexstone en doe dat in een kidde.mistertipz schreef:ja liefst met een kidde
verwarmen au bain-marie en klaar!
easy..

I love defenseless animals, especially in a good gravy