schuim van champagne

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
mistertipz

schuim van champagne

Bericht door mistertipz »

heeft iemand hier een goed recept voor?
Koken is een passie!
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Re: schuim van champagne

Bericht door Leo »

wat voor soort schuim wil je?

Kidde?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
mistertipz

Bericht door mistertipz »

ja liefst met een kidde
Koken is een passie!
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

Ik zou echt Pro Espuma gebruiken van Sossa.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
limo factory
Contacteer:

Bericht door limo factory »

Ja pro-espuma lijkt mij ook het beste. Mooi schuim, grote bellen. Is wel zoet van zeg zelf, dus smaak zal wel anders worden.

Groeten Erik
berexstone

Bericht door berexstone »

Champagne kun je gebruiken maar een GOEDE méthode Champenoise (crémant d'Alsace, crémant de Bourgogne, Cava) is net zo goed en vooral goedkoper. Wel zou ik voor een demi-sec gaan in plaats van brut.
Mocht je eens een champagne sabayon willen bij een voor of hoofdgerecht : per 4 personen --- 12,5cl Champagne --- 3 eieren --- zout, peper
Scheid de het eidooiers van het eiwit. Meng het eigeel met de champagne en klop op met de garde. Laat au bain-marie warmen.
Ook licht en lekker bij een voor- of hoofdgerecht is een mousseline van champagne : (4 pers) --- 4 eidooiers - 4 hamve eierschalen champagne --- 150g gesmolten boter. Klop de eierdooiers met de champagne in een 8 totdat de bodem zichtbaar wordt. Monteer de saus met de gesmolten boter.
Breng verder op smaak met peper, zout en wat citroensap.
Xavier

Bericht door Xavier »

berexstone schreef:Champagne kun je gebruiken maar een GOEDE méthode Champenoise (crémant d'Alsace, crémant de Bourgogne, Cava) is net zo goed en vooral goedkoper. Wel zou ik voor een demi-sec gaan in plaats van brut.
Mocht je eens een champagne sabayon willen bij een voor of hoofdgerecht : per 4 personen --- 12,5cl Champagne --- 3 eieren --- zout, peper
Scheid de het eidooiers van het eiwit. Meng het eigeel met de champagne en klop op met de garde. Laat au bain-marie warmen.
Ook licht en lekker bij een voor- of hoofdgerecht is een mousseline van champagne : (4 pers) --- 4 eidooiers - 4 hamve eierschalen champagne --- 150g gesmolten boter. Klop de eierdooiers met de champagne in een 8 totdat de bodem zichtbaar wordt. Monteer de saus met de gesmolten boter.
Breng verder op smaak met peper, zout en wat citroensap.
+1

ook fantastisch als nagerecht: (4 pers) --- 4 eidooiers - 8 halve eierschalen champagne --- 8 eetlepels suiker
Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 »

mistertipz schreef:ja liefst met een kidde
ik zeg: neem het recept van berexstone en doe dat in een kidde.
verwarmen au bain-marie en klaar!
easy.. :)
I love defenseless animals, especially in a good gravy
Plaats reactie