Wat kook jij vandaag?
Wat kook jij vandaag?
Topic dus over wat je zelf gaat koken thuis of aan koken bent of net heb gegeten / gedronken.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
ben bezig met koken.
Rode poon. 1 filet als tartaar met limoen, olijfolie, groene olijfjes en peper en zout. Ff lekker op 'n toastje.
Zometeen ga ik dan de andere filet bakken in roomboter met mayonaise en terri yaki.
En heb 'n dorade gekocht..die stop ik vol met limoen / tijm / rozemarijn / knoflook / laurier / Sechuan Peper
zit nog te twijfelen of ik 'm bak of in aluminium folie in de oven.....
en .ik gok dat ik wat verse frietjes er bij bak..
Rode poon. 1 filet als tartaar met limoen, olijfolie, groene olijfjes en peper en zout. Ff lekker op 'n toastje.
Zometeen ga ik dan de andere filet bakken in roomboter met mayonaise en terri yaki.
En heb 'n dorade gekocht..die stop ik vol met limoen / tijm / rozemarijn / knoflook / laurier / Sechuan Peper
zit nog te twijfelen of ik 'm bak of in aluminium folie in de oven.....
en .ik gok dat ik wat verse frietjes er bij bak..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
'k het 'n kip gekocht (ja..ik weet het, misschien niet de beste tijd)
boutjes geroerbakt met sambal en terri yaki
en de borst op karkas gevuld met tijm/laurier/rozemarijn/knoflook/boter/peper/piment en zout.
meer heb ik niet in huis..
anyway..ik ga lekker eten zo.
boutjes geroerbakt met sambal en terri yaki
en de borst op karkas gevuld met tijm/laurier/rozemarijn/knoflook/boter/peper/piment en zout.
meer heb ik niet in huis..
anyway..ik ga lekker eten zo.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ik gisteren bami en vandaag op school koken 
kalfswang met groene linzen en jus afgemaakt met dragon
creme van canellibonen met peterselie croutons en iets truffel
lauw gegaard buiksprek met mousseline van kapucijners, doperwtenpuree met pomme nature en schuim van rook en cognac
Goulash "mile joshef" met szilpe pasta

lauw gegaard buiksprek met mousseline van kapucijners, doperwtenpuree met pomme nature en schuim van rook en cognac
-
flink aan de peulvruchten dus!ralph schreef:ik gisteren bami en vandaag op school koken

ik neem drink ontbijt..
daarna schnitzels gok ik zo.
daarna schnitzels gok ik zo.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
- Contacteer:
ik eet dat vandaag...
Zwanenborst Filets, en dit is geen gein.
Zwanenborst Filets, en dit is geen gein.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
ik heb vanavond als voorafje gebakken makreel op.
daarna 'n gebakken tong 3/4. Beetje kuit, dat is jammer..maar daar kom je niet onder uit in deze tijd..Hij was wel erg lekker!
daarna 'n gebakken tong 3/4. Beetje kuit, dat is jammer..maar daar kom je niet onder uit in deze tijd..Hij was wel erg lekker!
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
eerst entrecote??? en daarna coquille??
en die witte truffel olie....wat voor spul is dat precies.
en die witte truffel olie....wat voor spul is dat precies.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
jij hebt ook altijd geluk he....
ik heb vandaag indo food afgehaald...
lekker pittig...
ik heb vandaag indo food afgehaald...
lekker pittig...
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
had van de week ff poontje gehaald..echt lekker
gevuld met knoflook, tijm, rozemarijn, citroen, peper en zout, groene thee...
dan in zijn geheel, insmeerd met olijfolie in de oven..

gevuld met knoflook, tijm, rozemarijn, citroen, peper en zout, groene thee...
dan in zijn geheel, insmeerd met olijfolie in de oven..

www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
heb net franse lam's nierstjes op, met dragon/grove mosterd/ boter gegaard, daarna lekker in olie knoflook en uitje aangefruit, afgeblusd met rode wijn..ingekookt... en de niertjes gesneden er bij..
Ga nu lekker gamba's eten en heb ook nog iktvis...
daarna een simpele zalm forel...
ff kijken wat ik daar mee ga doen..
Ga nu lekker gamba's eten en heb ook nog iktvis...
daarna een simpele zalm forel...
ff kijken wat ik daar mee ga doen..
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Vandaag beetje bij elkaar geschraafte maaltijd maar het was wel erg lekker. Beetje ovenaardappels, met een fris sausje van creme fraiche. Daarbij beetje salade met rouwkost, even snel wat knoflookcroutons bij gemaakt. En had in de koelkast een stuk varkensfilet liggen. Lekker hoog op smaak kruiden, tijm, rozemarijn, knoflook. van plakken doorregen spek een grote plak maken en de filet in rollen, mooi opbinen en rustig aanbraden. Die filets snijdens ze tegenwoordig alles af, zat geen vet meer op, en dat terwijl dat vlees al zo mager is. Afijn, vleestermometer dr in en op 130 garen. Echt super quisson 

ik zit te denken aan wat italiaans voor morgen gewoon een pasta met een heerlijke frisse salade of misschien wat aziatisch..lekker man.
ideeen? brengt u ze maar, ik ga morgen pas rond 14:00 boodschappen doen dus..
één goede avond nog heren.
ideeen? brengt u ze maar, ik ga morgen pas rond 14:00 boodschappen doen dus..

één goede avond nog heren.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin
Re: Wat kook jij vandaag?
Nou,dit topic loopt niet echt meer dus laat ik hier maar weer wat neerzetten.
Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten en waren daarna kogelrond.
Gekookte Artesjokken met sterke knoflookmayonaise gemaakt van olijfolie en een pittige kaassaus van extra belegen of oude kaas met iets Zwitserse strooikaas.
Hierbij stokbrood of Turksbrood.
Dit is een sjiek doch goedkoop etentje
Groetjes Barbara
Wij hebben gisteravond heerlijk gegeten en waren daarna kogelrond.
Gekookte Artesjokken met sterke knoflookmayonaise gemaakt van olijfolie en een pittige kaassaus van extra belegen of oude kaas met iets Zwitserse strooikaas.
Hierbij stokbrood of Turksbrood.
Dit is een sjiek doch goedkoop etentje

Groetjes Barbara
-
Lekker stukkie schelvis op spinazie gebeakken in sinaasappel olie met een pureetje erbij!!!
Een pizza met mozzarella(L)
Met als toetje een bolletje ijs en een sabayon van speculaas. heerlijke koud/warm sensatie.
Met als toetje een bolletje ijs en een sabayon van speculaas. heerlijke koud/warm sensatie.
kook vandaag effe nie, wordt pannenkoeken en ballenbak vandaag