Messen merk.
-
ralph geerts
Messen merk.
Messen er zijn honderden merken welke gebruik jij ?
p.s gebruik jij messen die niet in de lijst staan laat dat een berichtje achter en dan wordt het toegevoegd.
p.s gebruik jij messen die niet in de lijst staan laat dat een berichtje achter en dan wordt het toegevoegd.
Ik heb er zomaar 1tje aangeklikt...
Ik heb geen complete set van het 1 of van het ander...
ik gebruik alles door elkaar heen...
elk merk heeft gewoon messen die ik wel of niet lekker vind..
van Global, heb ik alleen 'n pincet...ooit 'n x gekregen..
Ik heb geen complete set van het 1 of van het ander...
ik gebruik alles door elkaar heen...
elk merk heeft gewoon messen die ik wel of niet lekker vind..
van Global, heb ik alleen 'n pincet...ooit 'n x gekregen..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts

dit lijkt me wel wat...
Kasumi

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
mijn messen set thuis...

www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
Willem-chef
die ken ik ook....die dingen waar zo'n mooie koffer bij zit...
echt drama messen...
leuk om 'n kreeft open te hakken, maar meer ook niet.
oh ja.. en de schaar is goed.
echt drama messen...
leuk om 'n kreeft open te hakken, maar meer ook niet.
oh ja.. en de schaar is goed.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
_Marjon_
die VORK 
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
porsche messen? tja...
lijkt me helemaal niets....
metalen meuk, met zo'n bobbeltje op de zijkant..
nee...geef mij maar degelijke messen..
lijkt me helemaal niets....
metalen meuk, met zo'n bobbeltje op de zijkant..
nee...geef mij maar degelijke messen..
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ik "leen" ze wel eens van me sous, en moet zeggen dat ze wel redelijk snijden. Het punt waar je druk mee zet op je mes, in mijn geval mijn handpalmen, is verdikt, en waar je hem vast houd is ie lekker dun. Messen hebben een redelijk gewicht, iets wat ik persoonlijk ook wel fijn vind ( zwilling professional S die ik normaal gebruik is ook loodzwaar )
Maar na een tijdje krijg ik toch last van me handen, net zoals bij globals.
Maar na een tijdje krijg ik toch last van me handen, net zoals bij globals.
die houten handvat messen van Victorinox....
die zijn top.
die zijn top.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
toen ik met koksopleiding (97) begon kreeg ik basissetje op school van Wusthof Dreizack, koksmes (23 cm) vind ik top, wil nooit meer een andere.
In de loop der tijd wel dingen bijgekocht, wat sabattier, solingen, maar ook het patissiermes van victorinox een lekker groot kartelmes met een ronde punt, echt zo'n alleskunner dat mes, heerlijk, en goedkoop (25 gulden toendertijd!)
toerneermesjes haal ik meestal bij xenos/zeeman ofzo, per 10 en als ze bot worden gooi ik ze weg ze kosten maar euro p.s.
Voor global betaal je gewoon te veel, kwalitatief gezien, het zijn gewoon messen die net zo bot worden als andere merken, ze blijven echt niet langer scherp ofzo. En globalmessen doen zeer (echt zeer!!) aan de basis van mijn rechter wijsvinger, ondanks het eeltkussen wat daar zit.
Mijn vriendin gebruikt thuis het dat 'titanium' tell sell messenset waarmee je ook gewoon schoenzolen kan doorzagen en bevroren pakjes vlees
toch handig om in huis te hebben, als je een schoen wilt doorzagen....
In de loop der tijd wel dingen bijgekocht, wat sabattier, solingen, maar ook het patissiermes van victorinox een lekker groot kartelmes met een ronde punt, echt zo'n alleskunner dat mes, heerlijk, en goedkoop (25 gulden toendertijd!)
toerneermesjes haal ik meestal bij xenos/zeeman ofzo, per 10 en als ze bot worden gooi ik ze weg ze kosten maar euro p.s.
Voor global betaal je gewoon te veel, kwalitatief gezien, het zijn gewoon messen die net zo bot worden als andere merken, ze blijven echt niet langer scherp ofzo. En globalmessen doen zeer (echt zeer!!) aan de basis van mijn rechter wijsvinger, ondanks het eeltkussen wat daar zit.
Mijn vriendin gebruikt thuis het dat 'titanium' tell sell messenset waarmee je ook gewoon schoenzolen kan doorzagen en bevroren pakjes vlees
toch handig om in huis te hebben, als je een schoen wilt doorzagen....
haha...Ik heb ook 'n miracle blade. 12 jaar geleden ook 'n keer gekocht via tv.
Het was ooit 'n goed mes. Handig voor somige dingen. Totdat ze er oester mee gingen doorzagen.
Het was ooit 'n goed mes. Handig voor somige dingen. Totdat ze er oester mee gingen doorzagen.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Begrijp niet waarom Victorinox hout edite niet in de poll staat heerlijk en makkelijk aanzetten. Kost geen drol! Laten slijpen gaat ook makkelijk.
Maar welk aanzetstaal is het beste dat vraag ik me af want tegenwoordig is er nog maar weinig diamant op een staaltje te vinden 1 week en weg mag ie weer de prullenbak in, toch doodzonde.
Maar de lange wetsteen is heerlijk natte doek eronder en slijpen maar ook dat kost geen drol!
Groet
Maar welk aanzetstaal is het beste dat vraag ik me af want tegenwoordig is er nog maar weinig diamant op een staaltje te vinden 1 week en weg mag ie weer de prullenbak in, toch doodzonde.
Maar de lange wetsteen is heerlijk natte doek eronder en slijpen maar ook dat kost geen drol!
Groet