Maarten uit Australie stelt zich voor.

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
down under

Maarten uit Australie stelt zich voor.

Bericht door down under »

hallo allemaal,

ik zal me dan ook maar even voorstellen, ik ben maarten vellekoop.
ik heb op het albeda gezeten, heb me eerste 2 jaar afgemaakt, en was net aan me derde jaar begonnen.
ik heb mijn opleiding helaas moeten onderbreken omdat ik met mijn vader mee kon naar australie om te emigreren.ik ben nu sinds 3 maanden in australie, ben 20 jaar en ben bezig met een business visum voor 4 jaar.
gezien het feit dat ik me opleiding niet volledig heb afgemaakt kan ik niet solliciteren naar een chefs positie maar alleen naar een positie voor cook.
d.w.z. gewoon kok. dit is wel een nadeel natuurlijk.
ik heb nu een bedrijfje gevonden, een jonge vent die 3 weken geleden een ontbijt en lunch zaakje is begonnen. dit is allemaal simpel werk uiteraard maar het voordeel is dat ik de enige ben in de keuken en verantwoordelijk ben voor alles wat met de keuken te maken heeft. dit geeft natuurlijk wel een geweldig verantwoordlijkheids gevoel moet ik zeggen. en ik ga me stinkende best doen om hier een mooie zaak van te maken. ik zal op dit forum denk ik vaak genoeg te zien zijn omdat ik nog een hoop te leren heb en best wel wat handige tips kan gebruiken.

m.v.g. maarten
F.I.G.J.A.M.
Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster »

Hoi, Maarten,

Welkom op het forum, in Oz koken ze heel anders dan hierin Nederland....lol veel meer seafood. mensen hier op het forum zullen je natuurlijk helpen waar het nodig mocht zijn.

en we kijken uit naar je postings. veel su6 daar in Oz.

Terry
Kokforum.nl : de website voor koks
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

kan je niet daar naar school toe???
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
down under

Bericht door down under »

bedankt terry :wink:. naar school gaan zal in het begin nog wat lastig zijn i.v.m. het business visum d.w.z. dat je verplicht bent een full-time baan te hebben dus ik zal op zoek moeten gaan naar een avond school (dat is in dit geval makkelijk omdat het bedrijf waar ik mee bezig ben tog maar tot 4 uur s'middags open is :D ). dat is trouwens wel lekker hoor in plaats van 6 dagen in de week tot min. 23:00 maar goed dat is waar we voor gekozen hebben tenslotte :D
F.I.G.J.A.M.
styliekokie

GASt

Bericht door styliekokie »

maarten gast hoest is nou man ehb ej al paar keer proberen te bellen maar je neemt telkens niet op heb je ook al paar emails gestuurd wel grappig dat ik je op deze manier weer tegen komt beetje relaxt daar dan kom je zeker keer opzoeken bel me anders effe van de week mazzel frank
Clair

Bericht door Clair »

Hoi Maarten,

Welkom en........I envy you!!
Ik vertrek liever gisteren als vandaag Down Under maar moet nog een jaartje of 2 wachten(en sparen)voor ik aan de visum eisen voldoe.

Groeten van Clair.
"A dream becomes a goal,when action is taken toward its achievement"
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

wat zijn de visum eisen?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Clair

Bericht door Clair »

Hoi Leo,

Kok is (gelukkig)een "most on demand job"dus de eisen zijn een diploma en minimaal 1 jaar werkervaring.Zonder diploma eisen ze 6 jaar werk ervaring.
Voor de rest moet je onder de 45 zijn,goede kennis van Engels,gezond en geen strafblad hebben,that's it.
"A dream becomes a goal,when action is taken toward its achievement"
Plaats reactie