Ook maar even voorstellen.

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Ronneke13

Ook maar even voorstellen.

Bericht door Ronneke13 »

Mijn naam is Ron, ben 40 jaar oud en ga als alles goed gaat dit jaar beginnen met de opleiding basiskok niveau 2. Koken is een passie van me, ook al is dat niet altijd zo geweest. Mijn vader was chef en ik was op die leeftijd totaal niet geinteresseerd in koken, uit eten gaan of wat dan ook. De horeca ervaring die ik heb is achter de bar. Tja, nu heb ik dus besloten de gelederen van de koks te gaan versterken. Het bedrijf waar ik nu werk gaat "downsizen" wat betekent dat onze afdeling in de aankomende jaren gaat verdwijnen. Ik ben dus eens goed gaan nadenken wat ik met de rest van mijn beroepsleven wilde gaan doen. De keus viel op kok. Het enige waar ik een beetje mee zit is de leeftijds discriminatie in de horeca, maar goed, eerst maar eens aan de opleiding beginnen en afmaken!

Groeten Ron.
Ronneke13

Re: Ook maar even voorstellen.

Bericht door Ronneke13 »

Inmiddels begonnen met de opleiding. Ik heb er nu drie lesdagen opzitten en tot nu toe bevalt het me uitstekend. Voordeel van contract onderwijs is dat ik met gemotiveerde mensen les heb die in dezelfde leeftijdscatogerie als mij zitten. Nou ja, de jongste is 22 jaar en de oudste is 53 jaar. Ben begonnen op het Albeda college Rotterdam. Nog even kijken hoe ik invulling ga geven aan een goede stageplek en dit jaar kan niet meer stuk!
Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle »

Cool, respect man!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
Ronneke13

Bericht door Ronneke13 »

Thnx!
Ronneke13

Bericht door Ronneke13 »

Even een update. Ik ben inmiddels geslaagd voor mijn basiskok diploma en werk sinds 7 maanden in een hotel keuken als basiskok waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Ik heb twee HACCP certificaten gehaald en verder ben ik op dit moment bezig met de opleiding zelfstandig werkend kok welke ik dit jaar hoop te bemachtigen! Al met al dus een heel turbulente tijd, maar wel een supertijd! Alles is boven verwachting verlopen en ben reuze benieuwd waar mijn beroepskeuze me naartoe zal leiden.
Ronneke13

Bericht door Ronneke13 »

Laatste update: Geslaagd voor niveau 3, zelfstandig werkend kok. Nog steeds werkzaam in dezelfde keuken maar nu in functiegroep 5. Ook nog een workshop vegan gedaan en waarschijnlijk binnenkort een masterclass vegan koken. Niet dat ik het vlees of de vis zal laten! Wel leuk om meer te weten over het vegan gebeuren zodat je die gasten ook beter van dienst kunt zijn.
Amazingtruffle
Contacteer:

Bericht door Amazingtruffle »

Lekker bezig Ron!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
Ronneke13

Bericht door Ronneke13 »

Bedankt! Gaat tot nu toe boven verwachting. Weer een nieuw jaarcontract gekregen, nu als zelfstandig werkend kok. Nu eerst diploma uitreiking, gastvrij Rotterdam, World food festival Rotterdam, daarna Sociale Hygiene halen en dan kijken wat de opties zijn. Ga in ieder geval niet stilzitten. :P
Plaats reactie