Ik heb enkele jaren geleden het plezier gehad om aanwezig te zijn geweest op verschillende bruiloften van collega's afkomstig uit Sri Lanka. Mooie feesten, prachtige kleding, veel drank en vooral...heerlijk eten. De Sri Lankaanse keuken is speciaal, met veel specerijen en toch totaal anders dan de Indische keuken. Curry, sambol (fris bijgerecht van kokos en kruiden) en 'plain hopper' (een krokant kokospannekoekje), ze staan allemaal in dit bijzonder boek over een bijzondere keuken. De schrijver is Peter Kuruvata die zijn jeugd in Sri Lanka doorbracht en er daarna regelmatig terugkeerde, vooral om er te eten en daarover een boek te schrijven.
Dat boek is er nu, 255 pagina's, gebonden en met een geborduurde buitenflap. Uitgeverij Fontaine. € 29,95. ISBN : 978 90 5956 318 6.
Sri Lanka : Serendip
-
Re: Sri Lanka : Serendip
In het kookboek gebruiken ze verse kerriebladeren en visvlokken
Iemand een tip waar ze te vinden?
Iemand een tip waar ze te vinden?
indiaase winkel?
surinaamse winkel?
toko?
om zo maar een paar op te noemen
surinaamse winkel?
toko?
om zo maar een paar op te noemen
I love defenseless animals, especially in a good gravy
-
Ja zover was ik ook al wel, maar mooi geen verse kerriebladeren, en die visvlokken al helemaal niet
kerriebladeren: Lavas, te koop bij elke goede hindoestaanse winkel of een goede groenteboer
Visvlokken zou je misschien kunnen vervangen door bonito-flakes, de basis voor dashi en ook bij elke goede toko te koop.
Visvlokken zou je misschien kunnen vervangen door bonito-flakes, de basis voor dashi en ook bij elke goede toko te koop.
of beter nog: in een degelijk tuincentrumBchef1 schreef:kerriebladeren: Lavas
kleine correctie:
kerrieblad: Chalcas koenigii
lavas of maggikruid: Levisticum officinale
mijn foutXavier schreef:of beter nog: in een degelijk tuincentrumBchef1 schreef:kerriebladeren: Lavas
kleine correctie:
kerrieblad: Chalcas koenigii
lavas of maggikruid: Levisticum officinale