Koken op inductie, pan in de oven?

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
kaal

Koken op inductie, pan in de oven?

Bericht door kaal »

Hallo allemaal,

nog twee maandjes en dan wordt mijn nieuwe huis opgeleverd. Inmiddels alles rond en natuurlijk ook een keuken uitgezocht. Ik ben genoodzaakt om over te stappen van gas naar iets anders en heb gekozen voor inductie. Ik weet dat ik al mijn pannen nu moet vervangen, omdat ze op gas gebruikt zijn.

Maar nu vraag ik mij af, als ik nieuwe pannen heb voor inductie, kan ik deze dan nog in de oven zetten, of trekken ze dan ook weer iets krom zodat ik ze niet meer op inductie kan gebruiken?

Andere tips m.b.t. het uitzoeken van nieuwe (inductie)pannen zijn ook zeer welkom.
Ellen123

Re: Koken op inductie, pan in de oven?

Bericht door Ellen123 »

Ik kook al jaren op inductie, naar grote tevredenheid. Ik heb pannen van BK gekocht toendertijd en die hebben regelmatig in de oven gestaan. Gaat prima.
Een goede tip is, als je een pan wilt aanschaffen voor inductie om even te kijken of een magneetje eraan vast blijft "plakken". Als dat zo is, dan kun je er op inductie mee koken.
Zo heb ik ook een simpele grote braadpan en een grote soep/stampotpan en een gietijzeren wok gekocht, daarop stond niet dat ze per definitie geschikt waren voor inductie, maar die zijn gewoon goed.
Plaats reactie