Soms verbaas ik mij erover hoe lekker eenvoud kan zijn. Gister weer eens na jaren "hangop" gemaakt. Verbazingwekkend hoe je daar niet van af kan blijven.
Wat voor gerechten en/of bereidingen prijzen jullie aan door hun eenvoud, en toch extreem lekker?
Voor de mensen die niet weten wat hangop is: 2 litervolle yoghurt in een kaas- paseerdoek 48 uur laten uitlekken. Slagroom met inhoud vanille peul en vanille suiker opdraaien. Iets dikker dan yoghurt dikte. Dit ondermengen met je dikke yoghurt massa. Wel erg machtig!
Ik ben dol op eenvoud!!
Net weer een weekje in Italie geweest en daar weten ze toch echt wat eenvoud is: kwaliteit en vers en dan hoeft er verder maar weinig mee te gebeuren.
Wel even een verademing van al die schuimpjes en geleitjes (waar ik zelf uiteraard ook wel eens aan mee doe )
Beste Jeroen, eenvoudig eten kan ook erg lekker eten zijn en is ook weer s wat anders om klaar te maken. Hangop is al jaren oud, maar veel mensen vinden het lekker. In het Groene Hart kun je ook eenvoudig eten. Charmant eenvoudig Zo zijn er pannenkoek huisjes en kun je bij diverse boerderijen ook biologische groenten en fruit kopen. Of ga eens eten in bijvoorbeeld restaurant De Mallemolen, gevestigd in een monumentaal grachtenpand aan de rand van het centrum in Gouda. Kijk hier voor meer informatie:
Of blader door onze zomergids,http://www.groenehart.nl/zomergids
het Groene Hart schreef:Beste Jeroen, eenvoudig eten kan ook erg lekker eten zijn en is ook weer s wat anders om klaar te maken. Hangop is al jaren oud, maar veel mensen vinden het lekker. In het Groene Hart kun je ook eenvoudig eten. Charmant eenvoudig Zo zijn er pannenkoek huisjes en kun je bij diverse boerderijen ook biologische groenten en fruit kopen. Of ga eens eten in bijvoorbeeld restaurant De Mallemolen, gevestigd in een monumentaal grachtenpand aan de rand van het centrum in Gouda. Kijk hier voor meer informatie:
Of blader door onze zomergids,http://www.groenehart.nl/zomergids
" Een van de ultieme lekkere eenvoudige dingen blijft voor mij lekkere tomaten, goede olijfolie en verse basilicum."
Daar kan ik me helemaal in vinden , Cees.
Ben voor plezier en meerdere redenen naar Griekenland verhuisd, en kook hier nu al een jaar met heel veel plezier.
Het grappige is dat mijn gasten inderdaad ook van eenvoud, pure smaken houden, en dat is hier gewoon normaal allemaal!
Tomaten, heerlijk! Komkommers, Ik wist niet dat ze ook echt lekker konden zijn! Rucola, hier brand ik mijn mond er bijna aan, zo scherp en vol smaak..
Basilicum groeit gewoon overal en is super lekker! Olijfolie, de beste soorten komen gewoon bij kleine boertjes vandaan die het hier op de markt aanbieden voor heel weinig.
Verbaas mij alleen soms aan het feit dat als ik aardbeien bijvoorbeeld bestel, deze wel uit NL komen, terwijl de lokale aardbeien wel smaak hebben!
Ook radijsjes, knolselderij, boter, room en nog wat dingetjes komen uit NL en omstreken, maar ach..
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
eenvoud is de basis van een geslaagd gerecht!
De grondstoffen moeten voor zich spreken en de pure smaak door middel van goede combinaties zorgen voor topgerechten.
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
Ik heb een pressed pork belly op het menu staan. Voor de meeste mensen inferieur vlees.
Gewoon op wat groente, kruiden, rode wijn en knoflook gebraden, en dan onder druk gezet.
Superlekker en kost geen drol