Beste,
Ik maak vaak broodpudding met suikerbrood. Suikerbrood zet ik boven gewoon brood en is veel lekkerder. Tot mijn spijt is het altijd veel te nat.
Ik zou graag brood pudding willen maken die je netjes kan snijden, in elke gewenste vorm. Zelf dacht ik aan de mogelijkheden:
- minder vloeistof
- meer eieren (het mag uiteraard niet de smaak verpesten)
- het toevoegen van een geleer/bindmiddel?
Ik betreur dat ik weinig tot geen kennis heb over enige warenkennis en keuken technieken. Wel ben ik er van bewust dat de
mogelijke oplossingen die ik noemde ook daadwerkelijk zouden kunnen helpen.
Kan iemand uit het professionele vak of iemand met veel kennis op dit gebied mij verder helpen?
Tips, recepten, technieken, verhoudingen of algemene informatie ... alles is zeer welkom!
Alvast heel erg bedankt,
Heer E.A.F.B Neut
Stevige Brood pudding
Re: Stevige Brood pudding
Geachte heer Neut.
Ik stel voor dat u 12 eieren per liter room probeert.
Verder afbakken op een lagere temperatuur, en een nachtje laten opstijven.
Veel succes.
Ik stel voor dat u 12 eieren per liter room probeert.
Verder afbakken op een lagere temperatuur, en een nachtje laten opstijven.
Veel succes.
Re: Stevige Brood pudding
broodpudding met suikerbrood heeft inderdaad de kans om wat natter te zijn daar suiker een hygroscopische stof is en aldus vocht aantrekt. 12 eieren per liter is goed, maar je kan ook eventueel een beetje maiszetmeel met wat melk oplossen en bij de compositie mengen, dan krijg je het effect van een banketbakkersroom binding en is nog lekker ook.
Succes
Succes
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
Dave