Radisson SAS verandert naam

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
joost
Contacteer:

Radisson SAS verandert naam

Bericht door joost »

Hotelgroep Rezidor verandert de naam van haar merk Radisson SAS in Radisson Blu. De naamswijziging betekent het definitieve einde van hotelmerk SAS.

Radisson SAS wordt Radisson Blu

Radisson SAS ontstond in 1994 toen SAS International Hotels zich aansloot bij Radisson. In 2002 werd Rezidor SAS Hospitality opgericht, met Radisson SAS als belangrijkste merk.

In 2006 wordt Rezidor SAS als Rezidor Hotel Group aan de beurs genoteerd. In januari 2009 wordt dan definitief met het verleden van SAS gebroken door deze naam ook te schrappen bij het belangrijkste merk van Rezidor.

Het eerste hotel onder de nieuwe naam is het Radisson Blu op de luchthaven van Zürich. De rest van de ruim 200 Radisson SAS hotels ondergaat de naamsverandering geleidelijk in de komende anderhalf jaar, zegt Thorsten Kirschke, Vice-President van Rezidor en verantwoordelijk voor het merk Radisson Blu.

De ambitie van Rezidor ceo Kurt Ritter is om Radisson Blu neer te zetten als het meest innovatieve en dynamische hotelmerk in het hoge gamma.

Bron: Misserhoreca.nl

Radisson BLU heeft o.a. 2 vestigingen in NL, en natuurlijk het beroemde hotel in Brussel met restaurant Sea Grill (2*), en is (samen met zusterbedrijf Park Inn) de grootste hotel keten actief op de Ierse markt. Radisson BLU Galway (waar ik werk) is het grootste hotel aan de Ierse oceaankust.
Amazingtruffle
Contacteer:

Re: Radisson SAS verandert naam

Bericht door Amazingtruffle »

Ik ben blij dat je je nieuwtjes toch nog hier met ons wil delen.
Groetjes!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
KNL

Bericht door KNL »

ga ze donderdag bezoeken in brussel, details laat ik weten! :wink:
joost
Contacteer:

Bericht door joost »

Tuurlijk Bram, waarom niet?
Leuk, KNL. Ik ga er zelf dit jaar nog een training volgen van Yves Mattagne.
Ben wel benieuwd naar de Christofle press.
Ga je er overnachten of gewoon dineren?

Van de website:
Eenmaal voorbij de deuren van de Sea Grill komt u in een elegante en aangename omgeving terecht die geheel en al ontworpen werd om de gasten toe te laten de wereld even helemaal te vergeten en ten volle te genieten van hun etentje. De inrichting werd verzorgd door de Belgische architect Nicolas Lecompte en is een ode aan de grootsheid van de oceanen. In navolging van de art-decostijl die kenmerkend is voor het Radisson SAS Royal Hotel Brussels werd de inrichting ook verder opgesmukt door een beroemde fresco in natuursteen die de Noorse fjorden moet verzinnebeelden. In de Sea Grill is alles tot in de kleinste details gericht op het comfort en het welzijn van de tafelende gasten, net als in de meest gerenommeerde restaurants ter wereld.

Ik wil, als ik tijd heb, ook eens ons zusterbedrijf Regent in Berlijn bezoeken. Ze hebben het enige 2* restaurant in de stad.
KNL

Bericht door KNL »

joost schreef:Tuurlijk Bram, waarom niet?
Leuk, KNL. Ik ga er zelf dit jaar nog een training volgen van Yves Mattagne.
Ben wel benieuwd naar de Christofle press.
Ga je er overnachten of gewoon dineren?

Van de website:
Eenmaal voorbij de deuren van de Sea Grill komt u in een elegante en aangename omgeving terecht die geheel en al ontworpen werd om de gasten toe te laten de wereld even helemaal te vergeten en ten volle te genieten van hun etentje. De inrichting werd verzorgd door de Belgische architect Nicolas Lecompte en is een ode aan de grootsheid van de oceanen. In navolging van de art-decostijl die kenmerkend is voor het Radisson SAS Royal Hotel Brussels werd de inrichting ook verder opgesmukt door een beroemde fresco in natuursteen die de Noorse fjorden moet verzinnebeelden. In de Sea Grill is alles tot in de kleinste details gericht op het comfort en het welzijn van de tafelende gasten, net als in de meest gerenommeerde restaurants ter wereld.

Ik wil, als ik tijd heb, ook eens ons zusterbedrijf Regent in Berlijn bezoeken. Ze hebben het enige 2* restaurant in de stad.
we krijgen in schoolverband een rondleiding :)
wel knap dat zo'n mensen dat doen..
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Plaats reactie