Komt dat niet van Roger van Damme? Ik heb exact hetzelfde gezien op de patisserie dag in hanos/eindhovenYaktheHairy schreef:luchtige magnetron cake
bicuitbeslag in de kidde, twee patronen erop, uitspuiten in een plastic of kartonnen koffiebeker en +/- 30 seconden op 700W in de magnetron
Ja klopt, in zijn restaurant aan hem gevraagd hoe hij dat maakte...jeroenbr schreef:Komt dat niet van Roger van Damme? Ik heb exact hetzelfde gezien op de patisserie dag in hanos/eindhovenYaktheHairy schreef:luchtige magnetron cake
bicuitbeslag in de kidde, twee patronen erop, uitspuiten in een plastic of kartonnen koffiebeker en +/- 30 seconden op 700W in de magnetron
Ik heb het mogen proeven, maar ik vond het echt niks aan qua smaak. Wel een hele aparte structuur. Lijkt gewoon echt alsof je een spons in je mond hebt.YaktheHairy schreef:Ja klopt, in zijn restaurant aan hem gevraagd hoe hij dat maakte...jeroenbr schreef:Komt dat niet van Roger van Damme? Ik heb exact hetzelfde gezien op de patisserie dag in hanos/eindhovenYaktheHairy schreef:luchtige magnetron cake
Het orginele recept is alleen veel moeilijker en zo werkt het ook.
Zijn versie luidt en ook nog een tip erbij:
Het best is het drie dagen onder druk te zetten in koelkast
Spongecake van amandelen
125 g eiwit
80 g amandel broyage 100 %
80 g suiker
80 g eigeel
20 g bloem
Alles in kenwood mengen tot een glad beslag
2 uur laten rusten
mixen met thermomix
2 maal na elkaar zeven door fijne zeef
in sifon gieten
in een kleine sifon (1/2) 1 bom toevoegen
Die crème brulée heb je die toevallig bijgebonden met Lota?basjj schreef:wel super om die spongecake hoog op smaak te brengen met bijvoorbeeld koffie en dan te drogen in de warmtekast op 60 graden. 1 hele dag. krijg je een heel bros krokant. super mooi op bijvoorbeeld een parfait van bramen met een sorbet van trekdrop, siroop van koffie.
maar om even terug te komen op het experimenteel gerecht:
heb een keer een sorbet gemaakt van bospeen met een spongecake met gember, *uitsteekbare* creme brulée van gember, fruitsnoepje rode biet, en een kletskop van sjalot en een schuim van rode wijn azijn. (beetje een wandeling door het moestuintje)