Dit ben ik,

Graag zien wij wie U bent!
Plaats reactie
Zoute droom

Dit ben ik,

Bericht door Zoute droom »

Hallo, 37 uit krommenie.
Geen kok meer in beroep, maar nog steeds wel in hart en nieren.
Werkzaam in de foodservice. :wink:
Lekker eten en bereiden is de beste therapie voor de geest!
Zoute droom

Re: Dit ben ik,

Zoute droom schreef:Hallo, 37 uit krommenie.
Geen kok meer in beroep, maar nog steeds wel in hart en nieren.
Werkzaam in de foodservice. :wink:
Niet meer werkzaam in de foodservice, maar rauw er niet om, ben een beetje doorbakken :lol:

Maar het vak kok boeit mij nog stees, alleen niet meer praktiserend.
Het lekker dingen maken mis ik wel, de sfeer tussen gedreven koks en leerlingen iets goed te leren.
Oorzaak, tja, Niet zo bestand tegen de Hectiek, en drukte en tempo waarin alles moet. en het gebrek aan waardering van leidiggevende, ik heb wel feedback nodig, positief en negatief opbouwend, ipv alleen maar gezeik.

Komt misschien ook wel door de keuze van restaurants die ik destijds heb gemaakt, wellicht was het anders anders geweest.
ifood

Bericht door ifood »

van waar die ommekeer?
Zoute droom

Was in `99 al, keukenvak is niet helemaal mijn vak, met redenen zoals beschreven, hou ik het bij mij zelf, Steeds meer moeite met grote drukte, veel te gelijk doen enz. oorzaak lag ook wel deels bij collega`d die het beter wisten maar steeds de soep indraaide waar ik dan weer op aan gekekn werd. Was toen souschef en de chef, tja, hou het dus liever aan mijzelf.

Eigenlijk ontbrak het mij aan leiding gevende capaciteiten, wel zien en willen en weten dat mijn visie de juiste was toendertijd, maar het niet kon overbrengen, koken is een vak, maar leidinggeven ook.

Dan gaan verbolgens dingen zich stapelen en wreken, uren, hetekeuken, extra uren tvt(ahum niet dus)blablabla.

Als ik later en soms nu koks zie buffelen ben ik blij dat niet meer te hoeven doen, proffesioneel dan, de rest van de passie zit er nog vollop.
Plaats reactie