Goede koksopleiding!!

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
bielek

Goede koksopleiding!!

Bericht door bielek »

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een goede en leerzame koksopleiding in de buurt van eindhoven. ( max 65 km Reizen)
Ik ben een jongeman van 22 jaar en zou graag een koks opleidiing volgen. Nu ben ik al op de open dagen in eindhoven en tilburg geweest van het roc maar daar was ik niet zo tevreden over. Nu is mijn vraag zijn er hier in de buurt ook volwassenen opleidingen, Dat sluit beter aan bij mijn wensen. Want ik wil graag alles leren van het koks vak in zo'n kort mogenlijk tijdsbestek. Maar wel graag op een heel hoog niveau dat is het belangrijkste.
Ik hoor graag jullie reacties.

Met vriendelijke groet Johnny
Marielle
Contacteer:

Bericht door Marielle »

waarom zo snel mogelijk>?is het niet beter er de tijd er voor te nemen,ok je verdient miss minder als leerling.
Maar al doe je er de gewone tijd over heb je wel meer tijd om de praktijk goed te leren als leerling zijnde.
denk al heb jeje diploma ze toch van alles van je verwachten,en weet je dat dan al in 2 jaar inplaats van 4 jaar?
Tuurlijk na die 4 jaar is er ook nog zat te leren en kan je nog lang niet alles weten,maar denk dat het niet onverstandig is gewoon de normale 4 jaar erover te doen...
Of houd je niet zo van school :lol:
Joline

Bericht door Joline »

hoi,

ben zelf een meid van 23 en vorig jaar aan koksopleiding op roc leiden begonnen. heb nivo 2 in 1 jaar gedaan ipv 2. is op zich goed te doen, merk nu alleen 1 nadeel. bij sollicitatie denken een hoop mensen dat je hierdoor 1 jaar ervaring mist.. misschien gedeeltelijk waar, misschien niet, ga ik niet over discusieren, maar hou dit wel in je achterhoofd..
ijsbeertje

Bericht door ijsbeertje »

goedenmiddag,

ik heb me vier jaar in twee jaar gedaan.Je heb 1 nadeel en dat is dat je twee jaar praktijk mist.en dat sommige bedrijven meer verwachten van je dat je je opleiding versneld heb gedaan dat je alles moet weten. Dat weet je ook mss wel, alleen tussen theorie en praktijk zit een heel groot verschil. qwa tempo en de fijne kneepjes van het vak mis je. dus je ken je wel uit geven als eeen zelfstandige maar in mijn ervaring is gebleken dat je best veel praktijk mist. dus denk goed na wat je ga doen. ik zou zeggen ga gewoon die vier jaar doen. misschien krijg je minder qwa salaris maar een goede vak kennis is meer waard als geld.
Dave1989

Bericht door Dave1989 »

je hebt ook nog de koksopleiding in bergen op zoom.

Deze school heet Zoomvliet college, deze school heeft al vele prijzen gewonnen, ook de leerlingen hiervan :wink:
chef peter

Bericht door chef peter »

Neem gewoon hogere hotelschool, even doorbijten, maar dan kun je na het koksleven ook gewoon een baan krijgen.
Dave1989

Bericht door Dave1989 »

ikzelf ga eerst de mbo opleiding doen, vervolgens waarschijnlijk hbo.misschien ga ik daartussen naar de cas spijkers koks academie in nijmegen.
wim

Bericht door wim »

De volwassenen opleiding van de Rooi Pannen in Tilburg is goed.
1 jaar voor nivo 2 en 1 voor nivo 3, 1 dag per week.
Kost ongeveer 4000 euro per jaar.
Capo

Bericht door Capo »

chef peter schreef:Neem gewoon hogere hotelschool, even doorbijten, maar dan kun je na het koksleven ook gewoon een baan krijgen.
:shock: :shock:

Vreemde tip...

Zou zelf naar een ROC gaan en er keihard voor werken, er zijn nog zat bedrijven die niet moeilijk doen over de leeftijden. En zo snel mogelijk naar de top, dat heb je zelf in de hand, keihard leren en keihard werken...
chef peter

Bericht door chef peter »

Capo schreef:
chef peter schreef:Neem gewoon hogere hotelschool, even doorbijten, maar dan kun je na het koksleven ook gewoon een baan krijgen.

Vreemde tip...

Zou zelf naar een ROC gaan en er keihard voor werken, er zijn nog zat bedrijven die niet moeilijk doen over de leeftijden. En zo snel mogelijk naar de top, dat heb je zelf in de hand, keihard leren en keihard werken...
ROC geeft slechts vlakke kennis van het vak, wat nu met de economische vakken, je talen, ontwikkeling van denken en handelen.
Het is duidelijk dat het ROC op een bepaald niveau zit, namelijk onderaan de trap. Dat koken komt echt wel, daar heb je het ROC niet voor nodig, zeker nier zelfs.
Capo

Bericht door Capo »

chef peter schreef:
Capo schreef:

Vreemde tip...

ROC geeft slechts vlakke kennis van het vak, wat nu met de economische vakken, je talen, ontwikkeling van denken en handelen.
Het is duidelijk dat het ROC op een bepaald niveau zit, namelijk onderaan de trap. Dat koken komt echt wel, daar heb je het ROC niet voor nodig, zeker nier zelfs.
Klopt, ben het daar ook wel mee eens, maar ik reageerde meer op:
Ik ben op zoek naar een goede en leerzame koksopleiding
:wink:

En daar je alleen nog fatsoenlijk leert koken in de praktijk maar wel theoretische achtergrond nodig hebt...
Harmen

Bericht door Harmen »

ik zit me ook al een beetje aant orienteren voor een goede opleiding, zit teugeswoordig nog op VWO, en zie wel iets in de hogere hotelschool. Wie weet er of er een goede opleiding is in de buurt van Urk. Of welke het dichtste bij zit? Bij voorbaat dank.
MvDrunen

Bericht door MvDrunen »

Harmen schreef:ik zit me ook al een beetje aant orienteren voor een goede opleiding, zit teugeswoordig nog op VWO, en zie wel iets in de hogere hotelschool. Wie weet er of er een goede opleiding is in de buurt van Urk. Of welke het dichtste bij zit? Bij voorbaat dank.
Er zit een hogere hotelschool in Maastricht en in Scheveningen. Het eerste jaar van deze opleiding moet je intern doorlopen (op kamers).
Hygiene Consult Nederland
Harmen

Bericht door Harmen »

is Saxion hogescholen ook goed, want apeldoorn is wat dichterbij?
Bassie

Bericht door Bassie »

Beste Harmen,

Ik heb zelf eerst Mavo gedaan.. vervolgens Middelbare Hotelschool.. en nu Hogere Hotelschool.. Zit ook in Apeldoorn op het Saxion, met als reden dat ik daar in 2,5 jaar klaar ben.. Het gaat mij namelijk niet om de praktijk tijdens de HBO, deze heb ik zat gehad tijdens het MBO en vele bijbaantjes..
Wanneer je van het VWO komt, en je voor Saxion kiest moet je wel het gehele traject doorlopen, dus 4 jaar.. Saxion is in verhouding met andere opleidingen erg theoretisch, dus mocht je echt dieper in willen gaan op de praktijk, is dit misschien niet helemaal een juiste keuze..
Daarintegen is het Saxion in Apeldoorn niet heel groot, je bent dus niet zo'n nummertje als op grotere scholen.. Dit vind ik wel een heel erg groot voordeel!
Voordat je gaat kiezen moet je dus goed bij jezelf nagaan wat je graag wil.. Alles in het Engels? Dan zijn Den Haag en Leeuwarden misschien de juiste keuze.. Veel theorie, weinig praktijk.. dan is Apeldoorn misschien de beste keuze..
Bezoek eens wat open dagen, dan is je vaak wel in grote lijnen duidelijk wat je kan verwachten! Niet elke HBO Hotelschool is hetzelfde in ieder geval..

Greetz!
Harmen

Bericht door Harmen »

Bedankt voor de info, ik denk dat ik binnenkort zo'n open dag ga bezoeken. Alles in het engels lijkt me ook niks :P
Plaats reactie