Weet iemand dit?
En dit:
Gelantine de pigeon:
gelantine van wilde duif met een farce met eendelever, gegaard in een kookkrimpzak, met z'n eigen jus en een chutney van rode ui...
Wat moet ik me hier bij voorstellen? snap er geen zak van.
En wat is een saus anti-boise? Voor bij een pasta?
Hoop dat jullie reageren..
Weet iemand wat dit is: Langoustines a la mode d'Hiver ?
-
Willem-chef
Langoustines
wat is de winterse wijze dan?Willem-chef schreef:langoustines op "winterse" wijze, letterlijke vertaling
sauce antiboise wil niet veel meer zeggen dan "saus uit Antibe", vaak is dat iets met tomaat en olijven, maar ik heb verschillende varianten gezien
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
Willem-chef
Re: Langoustines
daar kan natuurlijk iedereen zijn eigen invulling aan geven, ik geef alleen de letterlijke betekenis, hetzelfde geldt voor de saus uit AntibeLeo schreef:wat is de winterse wijze dan?Willem-chef schreef:langoustines op "winterse" wijze, letterlijke vertaling
sauce antiboise wil niet veel meer zeggen dan "saus uit Antibe", vaak is dat iets met tomaat en olijven, maar ik heb verschillende varianten gezien
Volgens mij staat er voor die saus een specifieke omschrijving, die zoals gewoonlijk weer eens volledig uit zijn verband is gerukt 
Naar mijn weten, olijfolie, tomaat, ansjovis, basilicum, sjalot. Maar ik kreeg hem laatst met knoflook, kappertjes, tomaat, peterselie, en heel veel ui. Vond het niet echt een succes, maar goed ieder zijn variatie.
Naar mijn weten, olijfolie, tomaat, ansjovis, basilicum, sjalot. Maar ik kreeg hem laatst met knoflook, kappertjes, tomaat, peterselie, en heel veel ui. Vond het niet echt een succes, maar goed ieder zijn variatie.