Avocado

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Avocado

Bericht door Leo »

Ben opzoek naar de meest perfecte avocado creme...

Iets met room, olie of nog iets heel anders...
wat zou perfect zijn?

gewoon dat hij niet meer een andere kleur krijgt..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
waal

Bericht door waal »

als je wil dat hij groen blijft pak je toch gewoon groene kleurstof
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

??? kleurstof werkt niet tegen verkleuren lijkt mij..

ik zou wat limoen gebruiken en slagers folietje erop anders verkleurt het alsnog...

ze zeggen dat als je de pit in de creme bewaard ( bv bij quacamole ) hij ook minder snel verkleurd.
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik neem rijpe avocado's gebruik alles, behalve stukjes die al bruin gekleurd zijn. Maar vooral het pulp wat dicht tegen de schil aan zit, daar zit de meeste kleur in, snij het allemaal in mooie blokjes. Rood pepertje in brunoise snijden. Peterselie grof hakken. Sap van een citroen. Ongeveer halve citroen op 1 avocado. En dan cutteren in de cutter. Peper zout dr bij. Hou zelf helemaal niet van avocado maar zo krijg je een lekkere frisse creme.
Het verkleuren is een reactie met zuurstof. Dus even vacumeren in kleine porties. Ook de pit er bij vacumeren. Als er lucht bij komt ( bakje, spuitzak ) is ie ongeveer na 2 dagen nog oke. Daarna wordt ie zo donker dat het niet meer mooi is.
Bij ons werken we veel met die kleine 200 cc pp bakjes. Daar bewaar ik het in, creme dr in, pit er bij. Stukje scheurplastic 2x dubbelvouwen en dan de deksel er op drukken. Dan blijft ie net zo lang groen tot de schimmel dr op staat.
eazy

Bericht door eazy »

2 mooie rijpe avocado's ,Cutteren tot een gladde massa en door een haar zeef wrijven
2 1a 3 eetl creme fresh (sla deze stijf voor een vastere eid massa indien nodig!)
zout en wat peper voor de smaak
sap van 1 limoen
en wat vitamine c poeder tegen de verkleuring (werkt echt mega goed)
die vitamine C smaakt ook ligt citrique
dus krijg je ook een hele frisse creme

dit is mijn perfecte Avocado creme try it out

GreetZzz eazy
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

citras schijnt ook goed te werken tegen verkleuring/oxidatie van producten.

ook de manier van pureen heeft invloed. iets geforceerd pureen bv in de magimix blijf minder lang groen dan iets wat door een zeef is gewreven bv.

p.s die creme van vorige week was groen.. en lekker :!:
Martijn M
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

in de magimix opdraaien met olijfolie en je smaaktoevoeging, pepertjes, pijnboompitten of ..
Vorige bleef zeker 3 dagen mooi. Als ie dan niet op is gaat ie zowiezo weg.
Er vallen geen appels onder de perenboom
Plaats reactie