Om de veehouderij in Nederland milieu- en diervriendelijk te maken, moet er een milieuheffing van 85 cent komen op elke kilo vlees. Ook dienen veehouders die stoppen met het houden van dieren op grote schaal daarvoor financiële steun te krijgen. Uiteindelijk biedt dat meer boeren toekomst dan doorgaan op de ingeslagen weg.
Dat stelt Milieudefensie in de dinsdag gepresenteerde notitie 'Boeren met toekomst'. Het voorstel is de uitwerking van het eerder ingediende burgerinitiatief 'Stop Fout Vlees' dat door ruim 100.000 Nederlanders wordt gesteund. Milieudefensie wil daarmee vooral een einde maken aan de bioindustrie en het dierenwelzijn verbeteren.
Bron: http://www.zibb.nl/horeca/
Milieudefensie: heffing op vlees
Milieudefensie: heffing op vlees
Kokforum.nl : de website voor koks
Zoals ik al eerder eens vermeldde: "Natuur moralisten"
Lopen deze mensen dan wel op leren schoenen, of dragen ze "foute" sportschoenen, gefabriceerd in derde wereld landen door kleine kinderen.
Op ieder product, waar ook ter wereld valt wel eens iets aan te merken, maar ik denk dat het met de z.g. "bio" industrie in ons over be-regelde landje wel goed zit.
Mochten ze zich dan toch ergens druk over willen maken, laten ze dan eens gaan kijken naar de vlees producenten en hun toeleveranciers in Zuid-Amerika; over de manier van productie en/of toevoegingen en de regulering daarvan; daarmee beschermen zij tevens onze eigen markt.
Groeten, Robert
Lopen deze mensen dan wel op leren schoenen, of dragen ze "foute" sportschoenen, gefabriceerd in derde wereld landen door kleine kinderen.
Op ieder product, waar ook ter wereld valt wel eens iets aan te merken, maar ik denk dat het met de z.g. "bio" industrie in ons over be-regelde landje wel goed zit.
Mochten ze zich dan toch ergens druk over willen maken, laten ze dan eens gaan kijken naar de vlees producenten en hun toeleveranciers in Zuid-Amerika; over de manier van productie en/of toevoegingen en de regulering daarvan; daarmee beschermen zij tevens onze eigen markt.
Groeten, Robert