Kerst moet nog beginnen maar toch wil ik het even op Champagne hebben. 98% van de Champagne in Nederland wordt namelijk tussen Kerst en Oud & Nieuw gekocht en gedronken. Jammer eigenlijk want mousserende wijnen zoals Cava's, Vonkelwijnen, Prosecco's en Champagnes zijn zo lekker. Hebben we maar een keer per jaar iets te vieren? Enkele weken geleden waren we in Brugge en daar weten ze wel wat genieten is, niet alleen gluhwein maar ook Champagne werd er uitbundig op de Kerstmarkt gedronken.
Wat betreft het culinaire nieuws vertrouw ik overigens ook iets meer op het oordeel van de Belgen. Het Nieuwsblad heeft bijvoorbeeld 5 favoriete Champagnes geselecteerd uit de belangrijkste supermarktpromoties en wat opvalt is dat goede Champagne helemaal niet duur hoeft te zijn. Helaas voor ons is het aanbod in Nederland vrijwel niet verkrijgbaar. Sterker nog, ik kan helemaal geen aanbeveling vinden! Welke Champagne of Bubbeltjeswijn koop jij dit jaar? Heb jij een aanbeveling voor de beste en lekkerste Champagne?
Wat is jouw favoriete Champagne dit jaar?
Wat is jouw favoriete Champagne dit jaar?
Kokforum.nl : de website voor koks
Goede Champagne hoeft niet duur te zijn?
Goede Champagne hoeft niet duur te zijn?
Natuurlijk niet!
En het is prima verkrijgbaar!
Bijvoorbeeld de Champagne van Barnaut...heerlijk glas met onwijs veel smaak en een heerlijke mousse. Barnaut gebruikt in zijn Champagne's veel Pinot Noir wat de wijnen lekker complex maakt..
Prijzen van 20 euro voor de Extra Brut tot 25 voor de Grand Cru en 29 voor de Millesime uit 1996..
Mooie prijzen voor heerlijke champagne!
Ik ben geen handelaar, wil je weten waar je deze champagne kan krijgen stuur me dan een PM
Gr
Willem
Natuurlijk niet!
En het is prima verkrijgbaar!
Bijvoorbeeld de Champagne van Barnaut...heerlijk glas met onwijs veel smaak en een heerlijke mousse. Barnaut gebruikt in zijn Champagne's veel Pinot Noir wat de wijnen lekker complex maakt..
Prijzen van 20 euro voor de Extra Brut tot 25 voor de Grand Cru en 29 voor de Millesime uit 1996..
Mooie prijzen voor heerlijke champagne!
Ik ben geen handelaar, wil je weten waar je deze champagne kan krijgen stuur me dan een PM
Gr
Willem
-
paulbrussel
-
Goede champagne hoeft inderdaad niet duur te zijn. In België is die zelfs aanmerkelijk goedkoper dan in Nederland, omdat daar zogenaamde schuimwijnbelasting bestaat.
Zelf drink ik al jaren dezelfde: Brochet-Hervieux 1er Cru, millésimé (ni 1998) à ongeveer 15 € de fles; maar ik ga ze wel zelf halen.
Maar ik drink ook wel andere goede, voor ongeveer hetzelfde bedrag. De grote brands drink ik dan ook zo goed als nooit meer, behalve op restaurant. Bollinger en Ruinart blijven mijn favoriete; Dom Pérignon heb ik twee keer gedronken, en vind ik de prijs absoluut niet waard.
Zelf drink ik al jaren dezelfde: Brochet-Hervieux 1er Cru, millésimé (ni 1998) à ongeveer 15 € de fles; maar ik ga ze wel zelf halen.
Maar ik drink ook wel andere goede, voor ongeveer hetzelfde bedrag. De grote brands drink ik dan ook zo goed als nooit meer, behalve op restaurant. Bollinger en Ruinart blijven mijn favoriete; Dom Pérignon heb ik twee keer gedronken, en vind ik de prijs absoluut niet waard.