Gasten ontvangen, apperetief geven (aan de gasten vragen wat ze willen drinken) Daarna het menu vertellen ( Menu staat onderaan van de post). Ik moest met het voor gerecht toast uitserveren (Linker kant van de gast) en boter inzetten. Dan het voorgerecht in zetten. Als de gasten klaar zijn, Debraseren. Dan Stokbrood snijden en uitserveren. Daarna een rechaud pakken en neerzetten op je Queridon. Daarna de diepe soep borden pakken en neerzetten op je Queridon. Dan de soep uitvragen en krijg je een terrine mee waar soep in zit. Onderzetborden staan al op je Queridon. soep in het diepe soep bord doen met een soep loes. tijdens dat de gasten de soep eten, maakte ik de gemengde salade alvast klaar voor het hoofdgerecht. Na dat ik dat gedaan had, Vroeg ik of er iemand nog soep wilde. Zo ja, na serveren. Daarna als de gasten klaar zijn Debraseren. Dan een nieuwe rechaudje pakken en op Queridon zetten. Grote borden pakken en inzetten, Vraag hoofdgercht uit. Deze keer kwam het vlees samen met kopgarnituur+de opgerolde andijvie met spek op schaal door. Ik moest het uit serveren (aan de linker kant van de gast). De Pomme frite kwam in terrine door samen met de mayonaise.
Als de gasten klaar zijn Debraseren. Er moeten 4 dingen gedaan worden voordat ik aan het nagerecht mag beginnen en dat zijn: menaise(peper en zout), showborden, bestek recht trekken, lege glazen weg halen.
Nagerecht uitvragen en daarna inzetten (Dat moet rechts van de gast)
Daarna Debraseren. En vragen of er iemand koffie of thee willen.
In de keuken dat was een ramp met het nagerecht, Nagerechten waren niet goed dus heb ik ze niet meegenomen. Dat was echt een ramp. Dus ik naar de leeraar en vroeg zo van wat moetik hiermee? hij zei zo vraag maar aan de gasten dat het nagerecht niet goed was en vragen of ze in plaats van nagerecht koffie of thee willen,ik hoefde het ook niet aan te slaan op de kassa. Ik voelde mij echt rot omdat te zeggen, het is eigenlijk mijn schuld niet dat er geen nagerecht is, daarvoor is de keuken verantwoordelijk voor. ach ja daar heb ik zo'n hekel aan als iets niet goed gaat.
Hieronder is het menu wat de gasten (zouden) moeten krijgen.
MENU WAS:
Voorgerecht:
Gerookte kipfilet
Soep:
Heldere Champignonnen soep.
Hoofdgerecht:
Wiener Schnitsel
Pommes Frite
Gemengde salade:
bestaat uit: Tomaat, sla, Komkommer,ei, winter wortel en als laatste over de gemengde salade een dressing.
Opgerolde Andijvie in spek.( Ik weet niet meer hoe dit heet)DOM!
Saus: Mayonaise
Nagerecht:
Aardbeien Parfait met aardbeien en aardbeien saus + slagroom