Totaal vertekend beeld:
2 koks, die rustig een annanasje staan te snijden, etc...
Zo wil iedereen die koken leuk vind wel kok worden. Kom s'ochtends maar bij mij kijken als het 40 graden is achter de kachel, er 8 pitten vol staan met grote pannen, en 2 bouillons op de hocker staan. Of s'avonds tijdens het servies, als we een dubbele zit hebben. Maak het nu nog te vaak mee dat er leerlingen al na een paar weken mee stoppen omdat de horeca hun toch wat anders was voorgeschoteld.
Pieter schreef:Totaal vertekend beeld:
2 koks, die rustig een annanasje staan te snijden, etc...
Zo wil iedereen die koken leuk vind wel kok worden. Kom s'ochtends maar bij mij kijken als het 40 graden is achter de kachel, er 8 pitten vol staan met grote pannen, en 2 bouillons op de hocker staan. Of s'avonds tijdens het servies, als we een dubbele zit hebben. Maak het nu nog te vaak mee dat er leerlingen al na een paar weken mee stoppen omdat de horeca hun toch wat anders was voorgeschoteld.
denk dat als er zo gewerkt wordt er ook een verkeerd beeld voor die leerlingen weggezet wordt.. Horeca is hard werken maar niet beulen
S'ochtends moet er nou eenmaal gebeult worden om de mise en place af te krijgen voor de lunch. Ik heb mijn groenten graag vers voor het servies geblancheerd omdat ik tijdens het servies zelf geen tijd heb dit a la minute te doen.
Bouillon staat altijd op de hocker, als er geen bouillon staat staat er jus in te koken, of soep.
En ja al die pannen geven genoeg warmte af om de boel op 40 graden te brengen dankzij een brakke afzuiging.