spaans verplicht vak op school ?
-
ralph geerts
spaans verplicht vak op school ?
zou spaans een verplicht vak op school moeten worden. vroeger was frans nodig alleen veel is nu in het spaans 
-
ralph geerts
Omdat ik vind dat de franse keuken de grondlegger is van het koken zoals wij dat nu toepassen ( de meesten dan ) en leren of hebben geleerd op school. Veel termen zijn nog steeds in het frans, en ook het dagelijks jargon in de keuken is in veel zaken nog erg frans. Mijn oude chef annoceerd nog steeds in het frans.
Moet je daarom frans leren ? Nee mijns inziens niet, maar het kan geen kwaad.
Moet je spaans leren ? Waarom zou je ? Alleen voor die el-bulli vlaag ?
Voor de poeders van sosa ?
Dan moeten we alle talen van de wereld spreken, want overal kan ik wel iets intresants vandaan halen.
Desalnietemin is een taal die je rijk bent altijd positief. Je hebt er altijd wat aan. Dus als je het wilt moet je het gewoon doen, maar verplicht stellen gaat me te ver. Overigens is het net als Turks, Arabisch en enkele andere talen een keuzevak op de middelbare school inmiddels, waar je overigens ook examen voor mag doen.
Moet je daarom frans leren ? Nee mijns inziens niet, maar het kan geen kwaad.
Moet je spaans leren ? Waarom zou je ? Alleen voor die el-bulli vlaag ?
Voor de poeders van sosa ?
Dan moeten we alle talen van de wereld spreken, want overal kan ik wel iets intresants vandaan halen.
Desalnietemin is een taal die je rijk bent altijd positief. Je hebt er altijd wat aan. Dus als je het wilt moet je het gewoon doen, maar verplicht stellen gaat me te ver. Overigens is het net als Turks, Arabisch en enkele andere talen een keuzevak op de middelbare school inmiddels, waar je overigens ook examen voor mag doen.
Ik vindt zowiezo dat spaans en engels verplichte vakken moeten worden in het onderwijs.
Spaans is een van de grootste wereld talen (groter dan engels)
Laat die Fransen maar eens Engels gaan leren, ik ben net terug uit Frankrijk en die gasten kunnen helemaal niets anders spreken.
Spaans is een van de grootste wereld talen (groter dan engels)
Laat die Fransen maar eens Engels gaan leren, ik ben net terug uit Frankrijk en die gasten kunnen helemaal niets anders spreken.
Je bent een rund als je met Carpaccio stunt
Ik was erg blij met frans, engels, duits op school.
Ik weet niet of ik het had getrokken om nog 'n taal er bij te doen.
Alhoewel je wel vast taalgevoel ontwikkeld.
Ik vind spaans een mooie taal, ik denk dat het makkelijker te begrijpen is voor ons, dan een arabische taal.
In het frans annouceren is een beetje verleden tijd, mijn inziens.
Het zelfde als een franse vertaling op je menukaart.
Ik weet niet of ik het had getrokken om nog 'n taal er bij te doen.
Alhoewel je wel vast taalgevoel ontwikkeld.
Ik vind spaans een mooie taal, ik denk dat het makkelijker te begrijpen is voor ons, dan een arabische taal.
In het frans annouceren is een beetje verleden tijd, mijn inziens.
Het zelfde als een franse vertaling op je menukaart.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ik vind die vertalingen ook altijd vreselijk, vaak klopt het niet eens. Laat staan ook nog eens duits of frans.
En tsja annoceren in het frans. Als je daar tig jaa hebt gewoont en gewerkt is dat gewoon een gewoonte. Net zoals sommige de gewoonte hebben s'ochtends een bakje koffie te drinken.
Zo heeft iedereen zijn gewoontes, en maniertjes.
En tsja annoceren in het frans. Als je daar tig jaa hebt gewoont en gewerkt is dat gewoon een gewoonte. Net zoals sommige de gewoonte hebben s'ochtends een bakje koffie te drinken.
Zo heeft iedereen zijn gewoontes, en maniertjes.