Jou favoriete gerecht?
Jou favoriete gerecht?
In die culinaire koppen van jullie gaan natuurlijk veel ingredienten en super gerechten rond. Ik zou wel eens willen weten wat jullie beste en meest favoriete gerecht is...en wat dat dan zo speciaal maakt.
Makkelijk gezegt...What's your signature dish?
Makkelijk gezegt...What's your signature dish?
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin
allerlei variaties op wentelteefjes...maar..vooral met vers vanille ijs..
Eigenlijk vind ik vers vanille ijs nog het lekkerst....
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Ik had het er pas nog over dat gewoon dunne flensjes met vanille ijs en grand marnier of caramel saus echt wel top is.
Iberico varkensnek 72 uur gegaard, waanzinnige vlees ervaring.
Frikandelletje speciaal
Super zo af en toe
Hutspot, en alle stamppotten (een echte drenth)
Erwtensoep, bruine bonen soep lekker winter kost met storm op de achtergrond
Mijn eigen thai curry en risotto.
Ik heb nog nergens lekkerder risotto gegeten als die van mijzelf (niet arrogant hoor
)
Ik denk dat je fovoriete gerechten ook iets hebben te maken met de sfeer waar en waarin je het voor het eerst hebt gegeten.
Dit soort gerechten (op de fkikandel na) geven je speciale herinneringen.
Iberico varkensnek 72 uur gegaard, waanzinnige vlees ervaring.
Frikandelletje speciaal

Hutspot, en alle stamppotten (een echte drenth)
Erwtensoep, bruine bonen soep lekker winter kost met storm op de achtergrond
Mijn eigen thai curry en risotto.
Ik heb nog nergens lekkerder risotto gegeten als die van mijzelf (niet arrogant hoor

Ik denk dat je fovoriete gerechten ook iets hebben te maken met de sfeer waar en waarin je het voor het eerst hebt gegeten.
Dit soort gerechten (op de fkikandel na) geven je speciale herinneringen.
Je bent een rund als je met Carpaccio stunt
heb je wel eens hongaarse "Gundel palaszinta" op ?Leo schreef:allerlei variaties op wentelteefjes...maar..vooral met vers vanille ijs..
zijn flensenjes met walnoten, rozijnen en rum met chocolade saus.. zow lekker.
in hongarije deden ze ze ook vullen met turo dat is een drogere soort hütekasé. aanmaken met vanille en citroen zeste. ook geweldig lekker
Wat ik zelf ook lekker vind maar mening kok gewoon kleffe aardappelballen vind zijn kloBen ( ik kom hier op door het bericht van lars litzier, ook een duitster)
Dat zijne ballen van aardappelpuree met de uitgeslingerde rasp van rauwe aardappel. Voor dit laatste neem je gewoon een sap centrifuge en gebruik je de pulp die over blijft. Afijn dit meng je in een bepaalde verhouding tot ballen ter grote van een grote knikker of tennisbal, dit verschilt lokaal. Deze vul je dan met een paar croutons, gewoon wit brood bakken in ruim roomboter )
En dan die ballen zacht koken tot ze gaar zijn. De structuur is ietswat klef, hartig, zacht, brood van binnen inmiddels dus ook. Tsja iets lokaals van waar ik ben geboren
Meestel eet je dat dan met goulash of stoofvlees varianten. Beetje een jagersmaaltijd is het oorsprongkelijk meen in.
Dat zijne ballen van aardappelpuree met de uitgeslingerde rasp van rauwe aardappel. Voor dit laatste neem je gewoon een sap centrifuge en gebruik je de pulp die over blijft. Afijn dit meng je in een bepaalde verhouding tot ballen ter grote van een grote knikker of tennisbal, dit verschilt lokaal. Deze vul je dan met een paar croutons, gewoon wit brood bakken in ruim roomboter )
En dan die ballen zacht koken tot ze gaar zijn. De structuur is ietswat klef, hartig, zacht, brood van binnen inmiddels dus ook. Tsja iets lokaals van waar ik ben geboren

ja die ken ik KartoffelkloBen! of Reibekucken ook zo lekker...
maar..goed..heb nu Knodel op de kaart.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
ja die ken ik KartoffelkloBen! of Reibekucken ook zo lekker...
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl