Japanse oesters niet voor iedereen een plaag

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Webmaster
Contacteer:

Japanse oesters niet voor iedereen een plaag

Bericht door Webmaster »

Afbeelding

LAUWERSOOG – Wegvissen en storten, betonblokken, gevaar voor watersporters, concurrentie voor mosselen, oneetbaar voor vogels en een plaag van ongekende omvang. Nee, over de Japanse oesters wordt in ons land zelden in positieve bewoordingen gesproken. De exoot is bezig aan een gestage en niet te stuiten opmars in de Waddenzee en in het Deltagebied.

Ook bij Lauwersoog rukken de Japanse oesters op. Je zou bijna vergeten dat het schelpdier ook nog een delicatesse is. Nederlandse Chinezen vergeten dat zeker niet en zijn er als eerste bij om een graantje mee te pikken van deze oogstbare voedselbron. Bij Lauwersoog wordt bijna dagelijks geraapt door eigenaren van Chinese restaurants en hun familieleden. Voor hen zijn de oesters een ware delicatesse. Een aantal Nederlanders is ook overtuigd van de kansen van de Japanse oester op de markt, mits op de juiste wijze geteeld. Voor hun voorgestelde innovaties en experimenten vinden ze vooralsnog weinig gehoor bij de overheid.
Kokforum.nl : de website voor koks
Jord

lekker hoor

Bericht door Jord »

De kumamoto is een van mijn favo oesters, klijn maar fijn!

Afbeelding
Pieter

Bericht door Pieter »

Dat die jappen ze massaal rapen verbaasd me niks. Elke keer als ik aan het vissen ben staan er wel een paar jappen op de pier. Ze nemen alles mee, of de vis nu ondermaats of niet eetbaar is maakt ze niks uit.
Daarnaast verzamelen ze mesheffen, zeeslakken, mosselen. Ik heb ze zelfs eens meeuwen proberen te zien vangen. Ongelovelijk. Weg met die jappen.
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

haha meeuwesoep :P je weet nooit wat er in je nasi zit hey!! in yerseke waren ze ook aan het rapen... dat ware duitse-chineese :twisted:
Plaats reactie