Ik heb als leerling eens in een zaakje gewerkt waar we zomers altijd een druk terras en volle zaak hadden. Binnen konden we 40 couvert kwijt, en op het terras ook nog eens 40. Het was zo druk dat als er 1 tafel weg ging, deze meteen weer bezet werd. Afijn we hadden net een wat mooiere kaart, nadeel was dat de gerechten meer bewerkelijk waren. Afijn we zaten al 2 uur in een dikke spits. Liep lekker maar het was zo bloedje heet dat de chef boven zijn kachel even nokkie ging. Viel op de grond. En daar sta je dan als leerling, 20 bonnen, 1 andere zelfstandig werkende kok, en een chef op de grond. General manager naar beneden gehaald, chef half opgepept, en verder gaan met koken. Chef lag nog ergens in een hoek met de manager

Op een gegeven moment was ie weer bij positieven en het eerste wat ie zei was " Ja GVD, is tafel 6 nou nog niet uitgevraagd " Dat achtervolgt hem nu nog steeds als ik hem zie op ze verjaardag
Maar goed best wel gevaarlijk die hitte waar we in werken. Graad of 45 met weinig pauze, lange dagen, weinig eten. En soms nog weinig drinken ook. Behoorlijk ongezond voor dat hongerloontje wat ik ( we ? ) zo in de horeca verdienen.