Hitte

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Pieter

Hitte

Bericht door Pieter »

Wordt er bij jullie in de keuken met deze hitte nog extra maatregelen genomen ?

Wij hebben geen airco of andere luchtverversings apparaat, Met alle ramen en deuren open loopt het aan de garde op tot bijna 26 graden, op zich gaat dat nog wel. Aan de roti en entremetier is het echt niet uit te houden. Alles staat op zijn hoogste stand. Zweet loopt van je hoofd af. Ik denk dat het echt richting 45 graden gaat als je boven de kachel staat.
En het enige wat er aan gedaan wordt is extra water uitdelen. Maar eergisteren heb ik 12 flesjes gedronken, heb je op een gegeven moment ook wel genoeg :)

Vroeg me af of dat bij jullie ook zo is. :)
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

met de luiken dicht gaat het nog wel..
maar idd...geen airco ofzo.

ovens geven ook lekker warmte af....
de terugkoeler zorgt ook voor lekker warme lucht.....

Zat er wel aan te denken om de terugkoeler open te houden..en dan het knopje vast tapen zodat hij lekker blijft blazen...

zal wel niet mogen.
:roll:
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
sjaak

Bericht door sjaak »

personeelsmaaltijden zijn er op aangepast veel maaltijdsalade's
voor de rest iedere dag het petje wassen anders gaat hij stinken en voor het servies een nieuwe buis aan.
doe ook minder moeilijk als iemand ff weg is om in de airco te staan of ff te pauzeren (mag het werk natuurlik niet onder leiden)
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik ben veel in de koeling te vinden, echter is dat natuurlijk ook niet gezond steeds van 25 naar 4 graden.
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

gisteren ff gemeten bij de kachel 39 graden, garde 32 graden
lekker garde blijven staan. pffff lekker die regen nu.
Webmaster
Contacteer:

Bericht door Webmaster »

Bij ons is het ook lekker warm 43 graden aan de kachel we hebben maar een digitale thermometer opgehangen.

een watermachine hadden we al staan.
Kokforum.nl : de website voor koks
Pieter

Bericht door Pieter »

Met die hitte is het ook wel eens lekker om een plens water in je gezicht te gooien. Maar dat helpt ook alleen maar even.

Vandaag gelukkig lekker "koel" weer.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

toen het ging regenen...dacht ik "wat ben ik blij dat ik mag werken, na 3 dagen vrij geweest te zijn....".
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Jumper

Bericht door Jumper »

Water moet ik zelf voor zorgen, maar glas in de keuken, en tappen maar....!

gelukkig is het nu iets koeler, hoop alleen dat er een monteur voor de koelcel onderweg is, want die had het er maar moeilijk mee.
Groeten Frans
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik heb als leerling eens in een zaakje gewerkt waar we zomers altijd een druk terras en volle zaak hadden. Binnen konden we 40 couvert kwijt, en op het terras ook nog eens 40. Het was zo druk dat als er 1 tafel weg ging, deze meteen weer bezet werd. Afijn we hadden net een wat mooiere kaart, nadeel was dat de gerechten meer bewerkelijk waren. Afijn we zaten al 2 uur in een dikke spits. Liep lekker maar het was zo bloedje heet dat de chef boven zijn kachel even nokkie ging. Viel op de grond. En daar sta je dan als leerling, 20 bonnen, 1 andere zelfstandig werkende kok, en een chef op de grond. General manager naar beneden gehaald, chef half opgepept, en verder gaan met koken. Chef lag nog ergens in een hoek met de manager :) Op een gegeven moment was ie weer bij positieven en het eerste wat ie zei was " Ja GVD, is tafel 6 nou nog niet uitgevraagd " Dat achtervolgt hem nu nog steeds als ik hem zie op ze verjaardag :)

Maar goed best wel gevaarlijk die hitte waar we in werken. Graad of 45 met weinig pauze, lange dagen, weinig eten. En soms nog weinig drinken ook. Behoorlijk ongezond voor dat hongerloontje wat ik ( we ? ) zo in de horeca verdienen.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

hongerloon of niet...dat mag niet uitmaken of het gezond is ja of nee...
www.koksforum.nl
Jumper

Bericht door Jumper »

Het is er de laatste jaren in ieder geval niet op verbeterd!
Groeten Frans
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

voor mij wel hoor...
voor me gevoel dan.

4 lange dagen werken..al dan niet warm...maar..die 3 dagen vrij is gewoon super lekker.
kan je vrijdag, zaterdag, zondag, maandag en dinsdag vrij nemen/krijgen

wel lekker hoor
www.koksforum.nl
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik neem aan dat dat niet zo is omdat ze jou zo aardig vinden maar meer omdat ze standaard zondag en maandag dicht zijn ?
Heeft niks met verbetering te maken, is puur bedrijfstechnisch.
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

wat ik ervan heb gehoord is het bij wildeman gewoon enorm goed geregeld. kunnen ze bij veel bedrijven nog een voorbeeld aannemen.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

we zijn alleen zondag dicht...

we werken met 8 koks, waarvan er elke dag 6 aanwezig zijn.
(althans dat is het streven, maar met 5 lukt het ook wel hoor.)
www.koksforum.nl
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik begin binnenkort bij een nieuwe werkgever en daar ben ik ook zondag maandag dinsdag vrij. Op zich is dat wel een heel erg lekker rooster, moet ik je toegeven.
kokkie79

Bericht door kokkie79 »

Op mijn werk hebben we gelukkig airco :D

Toch is het aan de roti en de entremetier nog behoorlijk warm.
Veel (water) blijven drinken en jezelf niet te druk maken is het devies, alles doen op antilliaans werktempo :wink:
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

bij ons was het vandaag ook goed heet....
gewoon vies .
www.koksforum.nl
Cees
Contacteer:

Bericht door Cees »

Heerlijk die warmte! Ik hou er wel van:)
En gewoon veel water drinken en hard werken!
Ik moet wel hard werken want het is hier ongelovelijk druk!
Week terug hadden we 3 buffetten "voor hoofd dessert" 120 man 4 gangen en het restaurant vol met 80 mensen die een arra hadden!
Wegens dat 4 van de 13 koks op vakantie waren en er een aantal ziek waren , heb ik het samen met de chef eruit lopen smijten...rammen..en schreeuwen!! We kregen een hulpje erbij die een klein beetje kook ervaring had...die was over in de bediening! Die jongen heeft gerend lol en we waren blij dat ie heeft geholpen! Tja het waren simpele dingen , maar dan kan zo joch toch wat goeds voor je doen ff dit halen ff dat halen :)
mark_s

Bericht door mark_s »

mijn chefkok is even 2 weken weg en het is meteen heet en nog nooit zo druk geweest door de week, daar sta ik dan met 1 leerling nivo 2
6 dagen te werken van 11.00 tot 22.00
ik heb nog nooit zoveel lol er in gehad en na afloop alledagen even naar het strand lekker uitwaaien.
Plaats reactie