Hartig ijs
Hartig ijs
Ik ben nog niet zo thuis in het maken hartige ijsjes...
Sommie mensen maken hele reeksen van sorbets en ijsjes "zonder" suiker..
Kan iemand me op weg helpen?
Ik zoek nu momenteel 'n niet zoet wasabi ijsje..
Sommie mensen maken hele reeksen van sorbets en ijsjes "zonder" suiker..
Kan iemand me op weg helpen?
Ik zoek nu momenteel 'n niet zoet wasabi ijsje..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Wat je nodig hebt is een andere vaste stof om het ijs zijn juiste verhoudingen te krijgen. Dus de vaste stof suiker zou je moeten vervangen door iets anders.
Er zijn in de handel allerei stabilisatoren en toevoegingen te krijgen maar daar heb ik eerlijk gezegt geen verstand van. Kijk de patiserie en desserts er eens op na. Daar kom ik het wel eens tegen.
Er zijn in de handel allerei stabilisatoren en toevoegingen te krijgen maar daar heb ik eerlijk gezegt geen verstand van. Kijk de patiserie en desserts er eens op na. Daar kom ik het wel eens tegen.
-
ik gebruik alleen de pacojet....
maar..ik wil 'n room ijsje...
als dat niet werkt, dan maar 'n sorbet
normaal maak ik sorbet rond 28% brix
Moet dus worden Gaspacho, met ijsje van wasabi...
maar..ik wil 'n room ijsje...
als dat niet werkt, dan maar 'n sorbet
normaal maak ik sorbet rond 28% brix
Moet dus worden Gaspacho, met ijsje van wasabi...
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
misschien ff potje "groene" tomaten ketjup kopen.....sjaak schreef:heb je al iets geprobeerd en hoe pakte dat uit voor een gazpacho kan je volgens mij best stoeien met tomatenketchup dat sterft van de suikers
idd.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
isomalt...heb ik...dus..dat probeer ik dan maar...
invert suiker heb ik ook staan.....
maar...goed..
heb je 'n recept idee?
invert suiker heb ik ook staan.....
maar...goed..
heb je 'n recept idee?
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
frix air
je kan het best de frix air kopen die is nieuw 1250 euri maar die kan je op verschillende snelheden instellen.
en de bakjes die er bij horen zijn goedkoper 50 voor 89 euro.
voor de paco is dat 4 voor 129 euro dusssss reken maar uit
en de bakjes die er bij horen zijn goedkoper 50 voor 89 euro.
voor de paco is dat 4 voor 129 euro dusssss reken maar uit
heb momenteel gewoon een paco tot mijn beschikking. Frix is minder handig dan de paco.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
4 eigeel
4 eetlepels suiker
7,5 dl melk
50 g melkpoeder
25 gr wasabipasta (of naar smaak)
Eigeel met suiker opslaan. Melk met melkpoeder opkoken en bij de eieren gieten. Wasabi met 2 eetlepls melk veroeren en bij de rest doen. In pacobekers doen of met een ijmachine tot ijs verwerken.
Is voor jou mischien iets te zoet maar dit recept hebben wij van de zomer gebruikt.
4 eetlepels suiker
7,5 dl melk
50 g melkpoeder
25 gr wasabipasta (of naar smaak)
Eigeel met suiker opslaan. Melk met melkpoeder opkoken en bij de eieren gieten. Wasabi met 2 eetlepls melk veroeren en bij de rest doen. In pacobekers doen of met een ijmachine tot ijs verwerken.
Is voor jou mischien iets te zoet maar dit recept hebben wij van de zomer gebruikt.
ja. vervang je suiker door isomalt en het is al beter.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
mosterdijs
wij hadden een tijdje geleden een ballontine van zalm met mosterdijs op de kaart......een knaller!