Den Blijker kiest kok uit 700 kandidaten
Den Blijker kiest kok uit 700 kandidaten
Voor het nieuwe tv-programma van Herman den Blijker, Herman zoekt Chef, hebben zich ruim 700 kandidaten gemeld. Den Blijker zoekt in het programma een chef-kok voor zijn nieuwe restaurant in Amsterdam.
Dat zegt Bas Boelinger van restaurant Chef’z in Waalwijk. De 32-jarige Boelinger is één van de negen geselecteerde koks uit een aanbod van ruim 700 kandidaten. ‘We zijn nu al twee weken met opnames bezig. Elke dag. En dat gaat nog acht weken duren’, verklapt Boelinger in het Brabants Dagblad.
Boelinger zegt tevreden te zijn over de opnames. ‘Meestal rijd ik ’s morgens om zeven uur weg en kom pas laat in de avond thuis. Elke dag doen we iets anders, niet alleen koken. Het kan ook inkopen zijn, of omgaan met gasten. Herman is er altijd bij. Hij is een geschikte kerel. Echt zo’n Rotterdammer die er geen doekjes om windt’.
De tv-uitzendingen beginnen op 11 april en zijn wekelijks om 21.30 uur te zien bij RTL5. Wanneer RTL de eerst aflevering uitzendt, zijn de opnames nog bezig en is dus nog niet bekend wie de afvalrace wint. De bedoeling is dat de winnaar de nieuwe chef-kok wordt van de nieuwe eetgelegenheid in Amsterdam. Den Blijker en compagnon David Crouwel starten een restaurant in de Utrechtsestraat in het pand waar tot voor kort restaurant KLAS was gevestigd.
Dat zegt Bas Boelinger van restaurant Chef’z in Waalwijk. De 32-jarige Boelinger is één van de negen geselecteerde koks uit een aanbod van ruim 700 kandidaten. ‘We zijn nu al twee weken met opnames bezig. Elke dag. En dat gaat nog acht weken duren’, verklapt Boelinger in het Brabants Dagblad.
Boelinger zegt tevreden te zijn over de opnames. ‘Meestal rijd ik ’s morgens om zeven uur weg en kom pas laat in de avond thuis. Elke dag doen we iets anders, niet alleen koken. Het kan ook inkopen zijn, of omgaan met gasten. Herman is er altijd bij. Hij is een geschikte kerel. Echt zo’n Rotterdammer die er geen doekjes om windt’.
De tv-uitzendingen beginnen op 11 april en zijn wekelijks om 21.30 uur te zien bij RTL5. Wanneer RTL de eerst aflevering uitzendt, zijn de opnames nog bezig en is dus nog niet bekend wie de afvalrace wint. De bedoeling is dat de winnaar de nieuwe chef-kok wordt van de nieuwe eetgelegenheid in Amsterdam. Den Blijker en compagnon David Crouwel starten een restaurant in de Utrechtsestraat in het pand waar tot voor kort restaurant KLAS was gevestigd.
Kokforum.nl : de website voor koks
okay...dan zal het wel..
ik vond Hells Kitchen echt slecht.
ik vond Hells Kitchen echt slecht.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
De opzet is anders, ik vind het wel leuk. Maar ik wil meer van de bouw zien, maar vooral meer gekook. En langer bij 1 deelnemer blijven hangen. Als ze met die camera steeds door de keuken vliegen kan ik nooit meer zien dan alleen een stukje vlees oppakken, en dan uiteindelijk ineens een heel gerecht voor je neus wat wel of niet lekker is.
Ik vraag me af of er niet een acteur tussen zit, misschien wel meerdere. Als ik zie hoe sommige mensen koken met een titel chef onder hun naam dan ga je je ernstig afvragen van wie ze dat hebben.
Ik vraag me af of er niet een acteur tussen zit, misschien wel meerdere. Als ik zie hoe sommige mensen koken met een titel chef onder hun naam dan ga je je ernstig afvragen van wie ze dat hebben.
vergis je niet de titel chef / souschef heb je al snel in een 1 mans zaak
toen ik 16 was werd me ook een souschef functie aangeboden.
gelukkig ben ik toen voor mijn 4e jaar in een echt mooi bedrijf gekomen en duurde het 11 jaar voor ik weer een aanbod kreeg om souschef te worden.
let op als die saxefonist wint is hij ook chefkok.
toen ik 16 was werd me ook een souschef functie aangeboden.
gelukkig ben ik toen voor mijn 4e jaar in een echt mooi bedrijf gekomen en duurde het 11 jaar voor ik weer een aanbod kreeg om souschef te worden.
let op als die saxefonist wint is hij ook chefkok.
ik vind dat die walter ( saxefonist ) wel leuk kookt. Maar iedereen kan koken. Maar als je dan in een professionele situatie komt trek je het niet. Dat maakt het verschil tussen huisvrouw/hobbykok en een professionele kok.
Ik zie geen enkele van die koks als een echte goede chef. Maar daar mag ik niet over oordelen, want wie weet is het wel op die manier gefilmt dat ze allemaal niks kunnen.
Ja wat je zegt... in een eenmanszaak kan er maar 1 chef zijn. Heb een beetje het idee dat het allemaal koks zijn die er uit gegooit zijn, of geen zin hebben meer om in hun huidige zaak te werken.
Ik zie geen enkele van die koks als een echte goede chef. Maar daar mag ik niet over oordelen, want wie weet is het wel op die manier gefilmt dat ze allemaal niks kunnen.
Ja wat je zegt... in een eenmanszaak kan er maar 1 chef zijn. Heb een beetje het idee dat het allemaal koks zijn die er uit gegooit zijn, of geen zin hebben meer om in hun huidige zaak te werken.
-
ralph geerts
den haag? ze zitten in amsterdam toch?

"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
-
ralph geerts
ja..okay..nou is dat wel duidelijk..weet ik veel.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Zijn allemaal een beetje van die ja maar koks.
Vooral die leerling.
Wat is dat?
- Dat zijn kokkels
FOUT !
- Maar aangezien kokkels niet meer....
FOUT, geen gelul doorgaan !
Vooral die leerling.
Wat is dat?
- Dat zijn kokkels
FOUT !
- Maar aangezien kokkels niet meer....
FOUT, geen gelul doorgaan !
Laatst gewijzigd door Pieter op 03 mei 2006, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
:
ik vind het wel een cool programma!!!
alleen al omdat ik met 1 van die 8 geselcteerde "chefs"ooit heb moeten werken in de Kieviet (wassenaar)
Die eikel maakte toen een pepersaus met TABASCO!!!!!!!!!
dat was dan een chef die een 5e jaars moest begelijden
maar ik vind wel dat het nivou van de koks toch wel redelijk laag ligt in het programma uit
maarja ik hoop dat die halve diutser windt ben ff zn naam kwijt
grtjes Eazy
alleen al omdat ik met 1 van die 8 geselcteerde "chefs"ooit heb moeten werken in de Kieviet (wassenaar)
Die eikel maakte toen een pepersaus met TABASCO!!!!!!!!!
dat was dan een chef die een 5e jaars moest begelijden
maar ik vind wel dat het nivou van de koks toch wel redelijk laag ligt in het programma uit
maarja ik hoop dat die halve diutser windt ben ff zn naam kwijt
grtjes Eazy