Capaciteit van een kok?
Capaciteit van een kok?
Ik zit in mijn laatste jaar van de opleiding horeca manager/ondernemer niveu 4
en ik ben momenteel bezig met mijn ondernemingplan voor een kleine bistro (max 40 pers.)
Nou vroeg ik mij af hoeveel personeel ik nodig heb in de keuken per hoeveel gasten.
Zit ik dan goed met een full time kok of mischien een part time kok erbij?
Of mischien wel 2 part time koks?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Teun
en ik ben momenteel bezig met mijn ondernemingplan voor een kleine bistro (max 40 pers.)
Nou vroeg ik mij af hoeveel personeel ik nodig heb in de keuken per hoeveel gasten.
Zit ik dan goed met een full time kok of mischien een part time kok erbij?
Of mischien wel 2 part time koks?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Teun
Re: Capaciteit van een kok?
Kijk dat zien we graag, bijna afgestudeerde horeca managers die zelf weinig van de horeca snappen....
....
Ik denk dat je te maken hebt met het feit wat voor kwaliteit je wil geven. Wil je alles kant en klaar? Wil je alles zelf maken? Wat is de formule?
Oja welkom.

Ik denk dat je te maken hebt met het feit wat voor kwaliteit je wil geven. Wil je alles kant en klaar? Wil je alles zelf maken? Wat is de formule?
Oja welkom.
Welkom inderdaad!
maar goed..
Het is gewoon niet te voorspellen wat je nodig hebt, omdat je niet weet hoe hoog je bezettings graad zal zijn.
Vergeet ook niet, dat als er 1 kok ziek is... je niets hebt.
anders post je je plan hier in een bericht.. wie weet kunnen we tips geven.
maar goed..
Het is gewoon niet te voorspellen wat je nodig hebt, omdat je niet weet hoe hoog je bezettings graad zal zijn.
Vergeet ook niet, dat als er 1 kok ziek is... je niets hebt.
anders post je je plan hier in een bericht.. wie weet kunnen we tips geven.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Bedankt voor de reacties.
Ik snap dat ik niet precies kan voorspellen wat ik nodig heb maar ik zal toch een schatting moeten maken.
Bij deze schatting ga ik er van uit dat de zaak goed loopt en dat de tafels op een avond 2 keer bezet zijn.
De gerechten die op de kaart komen zijn vrij eenvoudig.
Een paar voorbeelden van gerechtjes die op de kaart kunnen staan:
-Hollandse hertenbiefstuk met rode port-saus en wildgarnituur
-Spare Ribs in een zoete pittige marinade met maïskolfjes
-Eendenborstfilet met een sinaasappelsaus, en paddenstoelen
-Kipsaté spies 30cmhuisgemaakte saté met biologische kip en wokgroenten
-T-Bone steak minimaal 500gram geserveerd met kruidenboter, saus naar keuze en salade.
-Kabeljauwfilet gestoofd in een romige witte- wijnsaus met prei en knolselderij
Verder heb ik nog een kleine kaart met: tosti's, uitsmijters, broodjes, tapas en snacks.
Ik wil zoveel mogelijk zelf maken tenzij het in de winkel beter of minstens net zo goed is.
Ik ga bijvoorbeeld geen moeite doen om zelf ijs te maken terwijl er prima ijssoorten te koop zijn.
De kwaliteit moet wel hoog zijn, het lieft zo hoog mogelijk natuurlijk maar het is niet de bedoeling dat het teveel de prijs omhoog drijft.
Er hoeft niet op sterrenniveau gekookt te worden en zo hoeven de gerechten er ook niet uit te zien, dat past ook niet bij de formule.
Het hoeft geen kuntswerk op een bord te zijn als het er maar lekker uitziet, goed smaakt en dat voor een goede prijs.
Ik snap dat ik niet precies kan voorspellen wat ik nodig heb maar ik zal toch een schatting moeten maken.
Bij deze schatting ga ik er van uit dat de zaak goed loopt en dat de tafels op een avond 2 keer bezet zijn.
De gerechten die op de kaart komen zijn vrij eenvoudig.
Een paar voorbeelden van gerechtjes die op de kaart kunnen staan:
-Hollandse hertenbiefstuk met rode port-saus en wildgarnituur
-Spare Ribs in een zoete pittige marinade met maïskolfjes
-Eendenborstfilet met een sinaasappelsaus, en paddenstoelen
-Kipsaté spies 30cmhuisgemaakte saté met biologische kip en wokgroenten
-T-Bone steak minimaal 500gram geserveerd met kruidenboter, saus naar keuze en salade.
-Kabeljauwfilet gestoofd in een romige witte- wijnsaus met prei en knolselderij
Verder heb ik nog een kleine kaart met: tosti's, uitsmijters, broodjes, tapas en snacks.
Ik wil zoveel mogelijk zelf maken tenzij het in de winkel beter of minstens net zo goed is.
Ik ga bijvoorbeeld geen moeite doen om zelf ijs te maken terwijl er prima ijssoorten te koop zijn.
De kwaliteit moet wel hoog zijn, het lieft zo hoog mogelijk natuurlijk maar het is niet de bedoeling dat het teveel de prijs omhoog drijft.
Er hoeft niet op sterrenniveau gekookt te worden en zo hoeven de gerechten er ook niet uit te zien, dat past ook niet bij de formule.
Het hoeft geen kuntswerk op een bord te zijn als het er maar lekker uitziet, goed smaakt en dat voor een goede prijs.
De zogenaamde John-Holmes-spies. Voor de hongerige vrouw.neutje schreef: -Kipsaté spies 30cm

When there's smoke, there's flavor (Colgin)
ik vind het pas eng worden dat je naast die spies van 30 cm ook nog een sate en biologische kip krijgt.
ik zou zeggen 3 a 4 koks als je 80 man op een avond wil draaien.
ik zou zeggen 3 a 4 koks als je 80 man op een avond wil draaien.
ja.. dat denk ik ook
3 minimaal
Tapas, wil je ze goed doen.. dan heb je er wel wat extra handjes voor nodig.
Denk ook aan je gerecht met je TBONE, er dat dat ding gaar is..ben je wel een 1/2 uur verder..
als je dan geen voorgerecht hebt..kan het wel eens lang over komen.
Tevens.. je kaart is groot, zekers als je de 2 kaarten bij elkaar op telt.
Let op je voorraad!
3 minimaal
Tapas, wil je ze goed doen.. dan heb je er wel wat extra handjes voor nodig.
Denk ook aan je gerecht met je TBONE, er dat dat ding gaar is..ben je wel een 1/2 uur verder..
als je dan geen voorgerecht hebt..kan het wel eens lang over komen.
Tevens.. je kaart is groot, zekers als je de 2 kaarten bij elkaar op telt.
Let op je voorraad!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Da's een leuke Maurits! Je begint aardig in te burgeren... Heb je stage gelopen ergens of zo?Maurits schreef:De zogenaamde John-Holmes-spies. Voor de hongerige vrouw.neutje schreef: -Kipsaté spies 30cm
Mother Nature is the true artist, and the chef is merely the technician. MPW
Ik heb meegedaan aan Topchef 2011
. Maar eigenlijk ben ik gewoon een vunzig ventje, alleen ik heb om mijn werk geleerd me in te houden....als dat lukt.

haha is dat ergens te bekijken voor liefhebbers uit belgie?Maurits schreef:Ik heb meegedaan aan Topchef 2011. Maar eigenlijk ben ik gewoon een vunzig ventje, alleen ik heb om mijn werk geleerd me in te houden....als dat lukt.
Jazeker hier: Hier: http://www.rtl.nl/xl/#/u/f734c858-c080- ... c399dea82/" onclick="window.open(this.href);return false;. Aflevering 7-10.
Ik ben die gozert met die gote kortharige kop
. Gevuld met saus.
Ik ben die gozert met die gote kortharige kop

Enn weer ontopic xD
Ik werk in een restaurant waar we met 2 man fulltime de keuken draaien voor ± 100 zitplaatsen (enkel)
draaien momenteel tussen de 250 en 400 gasten in de week (5 dagen geopend)
Voor ons prima te doen!
Hmm je maakt er wel een redelijk luxe/ uitgebreide menukaart van!
Denk inderdaad aan je voorraad!
Daarnaast is het zo dat het er vanaf hangt hoeveel dagen je open gaat... is dat 7 dan is 2 sowieso te weinig.
Als je 5 dagen opengaat zou ik werken met 2 fulltime en 1 leerling
(1 fulltime van 11:00 tot 21:00 voor je lunch en 1 fulltime 13:00 tot 23:00 voor afsluiten keuken en mep volgende dag)
Op deze manier sta je in je spits tijden met 2 fulltimers! dan kan je je leerling daaromheen plannen!
Mvg Bas
Ik werk in een restaurant waar we met 2 man fulltime de keuken draaien voor ± 100 zitplaatsen (enkel)
draaien momenteel tussen de 250 en 400 gasten in de week (5 dagen geopend)
Voor ons prima te doen!
Hmm je maakt er wel een redelijk luxe/ uitgebreide menukaart van!
Denk inderdaad aan je voorraad!
Daarnaast is het zo dat het er vanaf hangt hoeveel dagen je open gaat... is dat 7 dan is 2 sowieso te weinig.
Als je 5 dagen opengaat zou ik werken met 2 fulltime en 1 leerling
(1 fulltime van 11:00 tot 21:00 voor je lunch en 1 fulltime 13:00 tot 23:00 voor afsluiten keuken en mep volgende dag)
Op deze manier sta je in je spits tijden met 2 fulltimers! dan kan je je leerling daaromheen plannen!
Mvg Bas
'' Als je het doet, doe het dan meteen goed! ''
wel lastig...als er 1 ziek is.. hoe los je dat op?
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
tandje erbij ...Leo schreef:wel lastig...als er 1 ziek is.. hoe los je dat op?