banaan bloem

Alles over ingrediënten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11 apr 2007, 09:52
Locatie: Heemskerk

banaan bloem

Bericht door Maurits »

Banaan bloem (zo'n 20 cm lang) wordt gebruikt in de Oost-Aziatische keuken (Thailand, Vietnam) in zeer uiteenlopende gerechten, van salade tot curry. De rode bladeren worden ervan gegeten en die zijn vrij vezelig, maar wat er vooral speciaal aan is dat het nogal wrang is (zoals wijn met HEEL VEEL tannine). In sommige recepten heb ik gezien dat de bladeren soms geweekt worden in zout of zuur water. De blaadjes worden iig altijd erg dun gesneden om de vezelige structuur teniet te doen.

Afbeelding
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Gebruikersavatar
AleXo
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2008, 14:38
Locatie: Koog a/d Zaan
Contacteer:

Re: banaan bloem

Bericht door AleXo »

Heb je een voorbeeld in wat voor gerechten dit wordt toegepast?
"The keyword of succes is to believe in yourself!"
ralph geerts

Re: banaan bloem

Bericht door ralph geerts »

zijn erg wrang en je bent een eeuwigheid bezig met ze te pellen...
Plaats reactie