Zeevissen?!

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Tim

Zeevissen?!

Bericht door Tim »

Heeft iemand hier ervaring mee? lijkt me leuk om een keertje te gaan doen, heb al een beetje online proberen te zoeken naar boten die uitvaren waar je mee mag vissen maar kan het niet echt vinden. Waar kun je zoal op vissen?
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin
Cees Timmerman
Contacteer:

Re: Zeevissen?!

Bericht door Cees Timmerman »

Vaak gedaan. Superleuk. Mensen die gevoelig zijn voor zeeziekte kunnen beter thuisblijven want het kan behoorlijk schommelen. Wat wordt er zoal gevangen?: Dat heeft te maken met het seizoen, de plaats, het aas en de vistechniek.
Als je gewoon traditioneel vist met een paternoster en zeepieren zal het voornamelijk wijting en platvis zijn (schol, schar, bot). Helaas zelden tong, tarbot of griet. Echt een aanrader m.i.
Tim

Bericht door Tim »

Cees,
waar kan ik me inschrijven/aanmelden, ik wil graag met een boot mee.
a state of mind, a passion, an addiction, an abusive drive to reach perfection knowing that it is impossible to obtain in this lifetime...Guillaume St. Cin
Cees Timmerman
Contacteer:

Da's vrij simpel, volgens mij vanuit elke plaats met een haven langs de kust, en in de Zeeuwse wateren. Google en gij zult vinden.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

ik ben pas wezen vissen, vanaf scheveningen op makreel.

Leuke ervaring.

Misschien leuk om een keer een koksforum tripje te maken?

Makreel of Kabeljauw vissen moet wel kunnen.
Kosten vallen mee. in elk geval onder de €100, incl. materiaal en een emmer, waar je de vis in kunt doen.

07.00 op de boot, plekje uitzoeken ....
08.00 vertrekken..
best grappig.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Cees
Contacteer:

Bericht door Cees »

Ik houd me aanbevolen!
Veel gevist op zee, op de pier (K*tkrabben), strand, wad, volle zee. Maar ook big game , dat doe ik bijna elke vakantie....op Bali was het het mooiste. Bob marley loeihard aan , pilsje , bbq, mooi weer, honderden dolfijnen die met je meezwemmen, reuzen mantas die spelen, en dan bleufin tonijn vangen, dorado etc. Tonijn was vrij klein moet ik zeggen, maar 10 -12 stuks maakte veel goed.Alles uitgedeeld aan bevolking...gaf me een nog warmer gevoel.

koksforum vis tripje, lijkt mij in iedergeval super! Liefst dan Kabeljauw...gaat prima nu. Makreel is ook leuk, maar dat is echt absurd zoveel je vangt.

Zoals Cees T al sprak: zwakke maag of snel zeeziek? Dan kun je beter niet meegaan, sommige trips was 70% ziek.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook
Cees Timmerman
Contacteer:

Jullie weten toch hopenlijk wel dat het bijna traditie is dat er op zulke tochtjes gigantisch wordt ingenomen (vooral bier en berenburg). Een gewaarschuwd mens..............
Tim

Bericht door Tim »

Mja, stel dat ik/we dat gaan doen weet ik dus Zeker dat ik ga kotsen. Kan wel ff pilletjes halen dan denk ik, denk sowieso niet dat ik zo snel zou overgeven.
Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 »

ik houd me aanbevolen voor een zeevistripje!

ga over twee weken met vrouw naar texel voor een gezellig midweekje en gaan dan ook even met zo'n boot mee vissen. Voor mij de eerste keer dat ik echt met een boot ga zeevissen dus ben benieuwd. Ik sta normaal eigenlijk alleen van de kant te vissen.
Eigenhandig vers gevangen vis...wat een genot!
I love defenseless animals, especially in a good gravy
stefanneman

Bericht door stefanneman »

Lijkt me wel een geweldig ideetje zo een vistripje dus als er nog een plaatsje moest over zijn. Voor diegene die denken zeeziek te worden is er wel een oplossing in de vorm van suppo's (jawel !!!). Ik heb er enkel nog maar lovende kritiek over gehoord en er zou niks beter zijn tegen zeeziekte. Geinterresseerden kunnen me altijd iets laten weten.

Groetjes Stefan.
Bchef1
Contacteer:

Bericht door Bchef1 »

"suppo's"? wasda? :?:
I love defenseless animals, especially in a good gravy
KNL

Bericht door KNL »

Bchef1 schreef:"suppo's"? wasda? :?:

een poepsnoepke :D
Fish Hunter

Bericht door Fish Hunter »

Er zijn in principe 2 manieren van zeevissen op de boot;

1) met een grotere kotter. Je kan dan vaak met ca. 35 man uitvaren. Boot is wat stabieler en vaak is er een bar aan boord. Erg leuk voor de beginnende zeevisser.

2) met een kleinere charterboot. Max 11-12 man uitvaren. Boot is wat minder stabiel, sneller zeeziek, maar door de hoge snelheid van zo'n boot kom je verder uit de kust en dus meer vis. Dit vooral met kabeljauw op de verre wrakken.
een goede boot waar ik ervaring mee heb; http://www.wrakvissen.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

verder,

In de winter vooral wrakkenvissen op kablejauw
voor anker op platvis, tong vnl bij zandgronden, zeeuwsche wateren zijn hier prima voor
Zeebaars

In de zomer, alles wat je s'winters vangt of veel makreel.

Alle soorten vissen vereisen een andere techniek in de regel.
Plaats reactie