hallo allemaal ik heb even een paar vragen over de Tarbot
* Heb zaterdag Tarbot 3 gekocht voor 12 euro de kilo. Hoe kan je deze het beste calculeren. Per tarbot wegen ze tussen de 2 en 3 kilo.
* Waarom is Tarbot & Griet zulke dure vis??
bedankt
Tarbot
-
Tarbot
Koken is een passie!
Re: Tarbot
Tarbot topic misschien vind je daar wat.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Deze vissen zijn duur, omdat het je er veel afval van hebt. 1 kilo kopen is +- 200 gram eten.
12 euro de kilo, dus 1 portie, of 2 kleine, gerechtje gaat zo,n 40 euro kosten.
Is maar een voorbeeld, maar daarom zijn griet en tarbot zo duur
12 euro de kilo, dus 1 portie, of 2 kleine, gerechtje gaat zo,n 40 euro kosten.
Is maar een voorbeeld, maar daarom zijn griet en tarbot zo duur
1kg vuil = 200g schoon?
Misschien moet je de visboer dan in het vervolg maar laten fileren...
Ik ben dol op tarbot en werk er graag mee. Je kunt de graten etc. gebruiken om een heerlijke basis van te trekken voor een saus!! of anders een vissoepje.
Maar wat is duur? 12€ de kilo is heel goedkoop maar de kleinere zijn meestal niet heel duur. Hoe groter de vis hoe duurder, echt grote tarbot gaat al snel aan 36€ de kilo maar heeft wel verhoudingsgewijze meer visvlees
Grote zijn alleen wat lastig te bereiden als je ze heel wilt laten.

Misschien moet je de visboer dan in het vervolg maar laten fileren...
Ik ben dol op tarbot en werk er graag mee. Je kunt de graten etc. gebruiken om een heerlijke basis van te trekken voor een saus!! of anders een vissoepje.
Maar wat is duur? 12€ de kilo is heel goedkoop maar de kleinere zijn meestal niet heel duur. Hoe groter de vis hoe duurder, echt grote tarbot gaat al snel aan 36€ de kilo maar heeft wel verhoudingsgewijze meer visvlees
Grote zijn alleen wat lastig te bereiden als je ze heel wilt laten.
Read!!! Voorbeeld