truffels uit belgie

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
mlp

truffels uit belgie

Bericht door mlp »

350 gram truffels op eerste Belgische plantage
De eerste Belgische truffelplantage leverde het voorbije oogstseizoen 350 gram truffels op. Het had meer kunnen zijn, maar het varken dat de truffels moest opsporen, heeft er zelf een groot aantal opgegeten.

Dat heeft eigenaar en chef-kok Rudi Devolde uit het West-Vlaamse Reninge maandag bekendgemaakt. Hij had vele tonnen speciale grond uit Frankrijk laten overkomen voor zijn plantage. Ook had hij een varken gedresseerd om de truffels te vinden.

Het resultaat is wat minder dan Devolde had verwacht. Volgens hem waren de truffels van goede kwaliteit. De luxevruchten hadden ongeveer twee centimeter doorsnee, met een waarde van 1000 euro per kilo.
ken je klassiekers!
mlp

Bericht door mlp »

het is trouwens wel echt iets voor een belg om het varken je truffels op te laten eten :D
ken je klassiekers!
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

ja..hij had geloof die varkens eerst al truffel laten eten, om ze er aan te laten wennen...

wel raar..Honden doen dit soort soort werk al jaren..
Op zich is het wel 'n doorbraak, als dit goed blijkt te werken..
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Pieter

Bericht door Pieter »

Dit is naar mijn weten vele malen eerder gedaan. Je kunt op diverse internet sites eikenboompjes kopen die geinfecteerd zijn met truffel mycelium in de wortels. Uit onderzoek is gebleken dat die bomen in goede omstandigheden na vele jaren truffels voortbrengen.
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

okay..dat is wel anders dan grond kopen..

hmm..nou ja..ik koop ze wel in italie... 8)
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Pieter

Bericht door Pieter »

Aangezien eiken en truffels kieskeurig zijn om hun grond heeft hij het zekere voor het onzekere genomen en juiste grond gekocht, maar de boompjes die hij gekocht had waren volgens bovenstaand principe.
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

of je koop een stuk grond in italie :P leuk voor je vakantie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

ja..moet je wel weer aan alle eisen voldoen...
maar..ik geloof niet dat er veel truffelrijke grond te koop is ..voor 'n bedrag dat ik kan betalen.
www.koksforum.nl
Pieter

Bericht door Pieter »

En welke lomperik zal zijn land verkopen als ie weet dat het vol truffels zit. ? En dan ook nog eens aan een buitenlander....
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

ja precies...

lijkt me wel gaaf..
'n restaurantje met uitzicht over de truffel gebieden..
verse pasta...cepes.....truffel.....heerlijk
www.koksforum.nl
Plaats reactie