Gekke groenten mogen weer !

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Gekke groenten mogen weer !

Bericht door Leo »

Gekke groenten mogen weer
Afbeelding

BRUSSEL - Kromme komkommers, bochtige boontjes en weelderige worteltjes mogen vanaf woensdag weer in de winkels liggen.
De Europese Unie heeft per 1 juli de marketingstandaarden afgeschaft voor 26 soorten groente en fruit, waaronder ook spruitjes, meloenen, paddenstoelen en knoflook.

Voor tien soorten fruit en groenten blijven de verplichte 'schoonheidsregels' nog enigszins bestaan. Vreemdgevormde appels, peren, aardbeien en tomaten mogen wel in de winkels, maar moeten dan wel een apart etiket krijgen om de consument te waarschuwen.

Dat de 'gekke groente en fruit' weer in de winkels mogen, komt omdat de Europese Commissie wil snijden in overbodige regels. Brussel vindt ook dat consumenten moeten kunnen kiezen voor de kromme komkommers, als ze dat willen.

Het is ook zonde om in tijden van voedseltekort fruit en groente weg te gooien alleen maar omdat er een bochtje in zit, meent EU-commissaris Mariann Fischer Boel (Landbouw).
bron: nu.nl
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
chef-dave
Contacteer:

Re: Gekke groenten mogen weer !

Bericht door chef-dave »

eindelijk een beetje gezond verstand bij de europese commisie!!! :lol:
geef mij maar een kromme van bij de plaatselijke boer dan een rechte uit de warenhuizen.
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos »

Ik heb een tijd in Spanje gewoond, daar had je een speciale markt voor het "afgekeurde" groente en fruit.
Ik heb in Nederland nog nooit zo'n lekkere paprika's geproefd :(
Practice what you preach
jeroenbr

Bericht door jeroenbr »

ik kan me nog herinneren dat ik altijd na 5 uur naar de markt ging met mijn moeder. Om 'lekkere' appels te halen. Deze waren over na een volledige dag markt. We betaalde toen maar een stuiver per appel. Geweldig en nog lekkerder dan verse.
Plaats reactie