Wasabi Sesamzaad?
Wasabi Sesamzaad?
Dit kwam ik tegen in "Vis & Seizoen" pagina 83. Is dit een product op zichzelf? Ik heb namelijk geprobeerd om de sesam te bruneren in een pan met wasabi. Resultaat: Wasabi brand aan, word niet lekker en sesamzaadjes worden helemaal niet groen en smaken niet naar wasabi.
Re: Wasabi Sesamzaad?
Heb is een volgens mij een kant en klaar product. Heb het wel een geproefd via Vanilla Venture.
Is echt lekker spul, maar of je het zelf ook zo kan maken, dat weet ik niet.
Is echt lekker spul, maar of je het zelf ook zo kan maken, dat weet ik niet.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Je kan het bij de hanos verkrijgen. Je hebt er nog meer soorten van!
Sesam Wasabi
Sesam Garlic
Sesam Soy
Sesam Plum
Sesam BBQ
Verpakt per 100 gram in een soort potje/flesje en de prijs is 2 euries.
Merk " Lucull "
Wij gebruiken het ook wel voor het grand cafe gedeelte, en is lekker en leuk om mee te werken
Sesam Wasabi
Sesam Garlic
Sesam Soy
Sesam Plum
Sesam BBQ
Verpakt per 100 gram in een soort potje/flesje en de prijs is 2 euries.
Merk " Lucull "
Wij gebruiken het ook wel voor het grand cafe gedeelte, en is lekker en leuk om mee te werken
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook
Zó! Dat is best duur.
Het is duurder dan gewoon plain sesamzaad, maar de smaakjes sesamzaad is in gebruik niet duur.jeroenbr schreef:Zó! Dat is best duur.
Trouwens ze zijn zo klaar om te gebruiken, dus roosteren hoeft niet. En het ergens mee paneren om vervolgens te bakken/frituren heeft als resultaat dat je de wasabi smaak kwijt raakt. Dus echt strooien en klaar.
Volg me op Twitter: http://twitter.com/CeesCook
Als ze dat kunnen maken, kunnen wij het toch ook wel? 
-
Airborne101
hey, ik weet niet hoor, denk ff hard op:
sesam voor bepaalde tijd laten "weken" in de wasabi, misschien wasabi mengen met water.
daarna zeven, en dan bruneren?
kan dit...
dit was ff hard op denken hoor, vraag alleen af of het kan.
gr dion
sesam voor bepaalde tijd laten "weken" in de wasabi, misschien wasabi mengen met water.
daarna zeven, en dan bruneren?
kan dit...
dit was ff hard op denken hoor, vraag alleen af of het kan.
gr dion
Wasabi smaak vervliegt bij een hoge temperatuur.
Dit mooie spul is ook gewoon bij de toko te koop voor slechts een fractie van de prijs van de groothandel...
jeroenbr, heb je het dan over wasabi? of hetgeen ze als wasabi verkopen? de troep die met mierikswortel word gemaakt. Ik heb ooit de kans gehad om met echte wasabi te werken en deze kon toch vrij goed tegen hoge temperaturenjeroenbr schreef:Resultaat: Wasabi brand aan, word niet lekker en sesamzaadjes worden helemaal niet groen en smaken niet naar wasabi.
Het gras is steeds groener aan de andere zijde. Helaas is het dan ook meestal kunstgras!
Dave
Dave
ja nog nooit met ECHTE wasabi gewerkt ..chef-dave schreef:jeroenbr, heb je het dan over wasabi? of hetgeen ze als wasabi verkopen? de troep die met mierikswortel word gemaakt. Ik heb ooit de kans gehad om met echte wasabi te werken en deze kon toch vrij goed tegen hoge temperaturenjeroenbr schreef:Resultaat: Wasabi brand aan, word niet lekker en sesamzaadjes worden helemaal niet groen en smaken niet naar wasabi.