After eight
-
Amazingtruffle
- Contacteer:
After eight
Heeft iemand misschien enig idee hoe je zelf after eight kan maken??
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
Re: After eight
je kan een ganasche maken met een sterke mint smaak .. in vormpjes laten opstijven, chocolade tableren en ganasche doorhalen
jeroenbr's recept geeft een harde binnenkant, maar ik neem aan dat je een zachte binnenkant wilt, toch Dude?
Dat kan op 2 manieren, met een bonbonvorm of met invertase (uit Greweling, 2007).
De bonbonvorm-manier:
Ingredienten (voor 160 bonbons)
40 munt blaadjes
1kg fondant
muntolie
creme de menthe
couverture
1. couverture smelten en temperen, dan vormen bekleden, vorm afkoelen in koelkast
2. helft fondant in de keukenmachine malen met de muntblaadjes
3. de fondant uit stap 2 mengen met de rest van de fondant en verwarmen tot 70C
4. fondant op smaak maken met muntolie en creme de menthe, en water toevoegen tot je de gewenste vloeidikte hebt
5. vormpjes volspuiten en afsluiten met een laagje couverture
De invertase manier:
Invertase is een enzyme uit gist dat vocht uit suiker (of fondant) ontrekt en dus vloeibaar maakt. Je kan dit dus aan een harde fondant toevoegen, en binnen een dag wordt de fondant dan vloeibaar.
1. volg dezelfde stappen 2,3 en 4, en voeg ik stap 4 een halve eettl. invertase toe
2. fondant storten, laten afkoelen, in stukken snijden en door de couverture halen - alles binnen 1 dag.
Dat kan op 2 manieren, met een bonbonvorm of met invertase (uit Greweling, 2007).
De bonbonvorm-manier:
Ingredienten (voor 160 bonbons)
40 munt blaadjes
1kg fondant
muntolie
creme de menthe
couverture
1. couverture smelten en temperen, dan vormen bekleden, vorm afkoelen in koelkast
2. helft fondant in de keukenmachine malen met de muntblaadjes
3. de fondant uit stap 2 mengen met de rest van de fondant en verwarmen tot 70C
4. fondant op smaak maken met muntolie en creme de menthe, en water toevoegen tot je de gewenste vloeidikte hebt
5. vormpjes volspuiten en afsluiten met een laagje couverture
De invertase manier:
Invertase is een enzyme uit gist dat vocht uit suiker (of fondant) ontrekt en dus vloeibaar maakt. Je kan dit dus aan een harde fondant toevoegen, en binnen een dag wordt de fondant dan vloeibaar.
1. volg dezelfde stappen 2,3 en 4, en voeg ik stap 4 een halve eettl. invertase toe
2. fondant storten, laten afkoelen, in stukken snijden en door de couverture halen - alles binnen 1 dag.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
-
Amazingtruffle
- Contacteer:
Tof Maurits!!!
Dank je wel, ik ga er mee aan de slag!!
Dank je wel, ik ga er mee aan de slag!!
“At the end of the day, it’s just food, isn’t it? Just food”.(MPW)
hey heb wel intresse in die invertase maar ne even re hebben gegoogeld vind ik niet zo direct een product hieraan gekoppeld dat ik kan kopen.
Iemand enig idee wazr je dit zoal kan kopen ?
Iemand enig idee wazr je dit zoal kan kopen ?