geschikt/ongeschikt?

Heb je iets gezien, te vertellen of vragen? Dat kan en mag hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11 apr 2007, 09:52
Locatie: Heemskerk

geschikt/ongeschikt?

Bericht door Maurits »

Werken als kok bij de landmacht? Dan mag je dit prachtige schort dragen :D .

Afbeelding
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Airborne101
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 sep 2008, 14:52

Re: geschikt/ongeschikt?

Bericht door Airborne101 »

ik zit er aan te denken he!
3 jaartjes kok bij landmacht,
leger en oorlog heeft mij altijd geintresseerd, en je kan d'r ook veel geld verdienen!
maar da's wel een lijp schort :D
Gebruikersavatar
joost
Berichten: 118
Lid geworden op: 03 jun 2006, 22:14
Locatie: Antwerpen, Belgie
Contacteer:

Re: geschikt/ongeschikt?

Bericht door joost »

als voormalig menagemeester (zeg maar chef kok) van 135 vbdostcie (verbindings ondersteunings compagnie, die stomme afkortingen gaan er nooit meer uit), en toendertijds lid van het Culinair Team Krijgsmacht onder meesterkok Jan van der Ven, heb ik er een geweldige tijd gehad.
Naast goed verdienen, gratis opleidingen en cursussen heb ik, zeker door het culinair team, enorm leuke connecties opgedaan.
Vooral een gala diner met Harry Moerenburg (toen chef van landgoed de Rosep), Leon Ribbens, Rudolph van Veen en nog een kudde andere meesterkoks is me erg bijgebleven.
Maar zo'n gaar schort heb ik nooit gehad.
Alleen maar wit en legergroen.

Ok, 1 annecdote.
Ik was als chef uitgeleend aan 107, een eenheid die op dat moment geen eigen chef had.
Ik sta in het veld, zomerse dag, klinkt het gas alarm.
Wij staan gewoon lekker in ons tshirtje te koken voor 500 man, en ik zeg tegen de koks, gewoon negeren.
Wapens etc liggen gewoon in de hoek.
Komt er een of andere majoor aan.
helemaal uit zn plaat.er was een gas alarm, en we moesten als de donder onze barang aan en maskers op.
Ik zeg nog, zelf weten.
Ik zet mn masker op en mn helm, en draai de kraan van de kookketel open.
hup, alle soep in het zand.
Ik zeg tegen 1 van de koks, gooi de aardappels maar weg.
Die majoor nog meer uit zn plaat.
WAT DOE JE?
Ik zeg, is oneetbaar, besmet met gas. Ik ga nu inpakken, want de keuken moet ontsmet worden.
Hier heb je een stapel blikvoer, ik zie je over 3 dagen.
2 minuten stilte.
dan, ok, er staat een onzichtbare glazen koepel over de mobiele veldkeuken :D
Gebruikersavatar
Maurits
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11 apr 2007, 09:52
Locatie: Heemskerk

Re: geschikt/ongeschikt?

Bericht door Maurits »

joost schreef: Maar zo'n gaar schort heb ik nooit gehad.
Dat schort is natuurlijk promotiemateriaal.....Bespeur ik jaloezie uit je afgunst? :D Je wil er vast een hebben, of ben je nu ongeschikt?
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Gebruikersavatar
joost
Berichten: 118
Lid geworden op: 03 jun 2006, 22:14
Locatie: Antwerpen, Belgie
Contacteer:

Re: geschikt/ongeschikt?

Bericht door joost »

ik vrees dat ik nu een beetje te oud ben :(
Bchef1
Berichten: 209
Lid geworden op: 12 mar 2009, 12:59
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: geschikt/ongeschikt?

Bericht door Bchef1 »

mijn ervaring tijdens de dienstplicht maakt mij absoluut ongeschikt, ik was kok-chauffeur en buiten mijn groot rijbewijs was het een kompleet waste of time.
na 8 maanden eruit: had iets te maken met mijn probleem met gezag 8)
(of liever: het gezag had een probleem met mij)
I love defenseless animals, especially in a good gravy
Plaats reactie