
geschikt/ongeschikt?
geschikt/ongeschikt?
Werken als kok bij de landmacht? Dan mag je dit prachtige schort dragen
.


When there's smoke, there's flavor (Colgin)
-
Airborne101
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 14:52
Re: geschikt/ongeschikt?
ik zit er aan te denken he!
3 jaartjes kok bij landmacht,
leger en oorlog heeft mij altijd geintresseerd, en je kan d'r ook veel geld verdienen!
maar da's wel een lijp schort
3 jaartjes kok bij landmacht,
leger en oorlog heeft mij altijd geintresseerd, en je kan d'r ook veel geld verdienen!
maar da's wel een lijp schort
Re: geschikt/ongeschikt?
als voormalig menagemeester (zeg maar chef kok) van 135 vbdostcie (verbindings ondersteunings compagnie, die stomme afkortingen gaan er nooit meer uit), en toendertijds lid van het Culinair Team Krijgsmacht onder meesterkok Jan van der Ven, heb ik er een geweldige tijd gehad.
Naast goed verdienen, gratis opleidingen en cursussen heb ik, zeker door het culinair team, enorm leuke connecties opgedaan.
Vooral een gala diner met Harry Moerenburg (toen chef van landgoed de Rosep), Leon Ribbens, Rudolph van Veen en nog een kudde andere meesterkoks is me erg bijgebleven.
Maar zo'n gaar schort heb ik nooit gehad.
Alleen maar wit en legergroen.
Ok, 1 annecdote.
Ik was als chef uitgeleend aan 107, een eenheid die op dat moment geen eigen chef had.
Ik sta in het veld, zomerse dag, klinkt het gas alarm.
Wij staan gewoon lekker in ons tshirtje te koken voor 500 man, en ik zeg tegen de koks, gewoon negeren.
Wapens etc liggen gewoon in de hoek.
Komt er een of andere majoor aan.
helemaal uit zn plaat.er was een gas alarm, en we moesten als de donder onze barang aan en maskers op.
Ik zeg nog, zelf weten.
Ik zet mn masker op en mn helm, en draai de kraan van de kookketel open.
hup, alle soep in het zand.
Ik zeg tegen 1 van de koks, gooi de aardappels maar weg.
Die majoor nog meer uit zn plaat.
WAT DOE JE?
Ik zeg, is oneetbaar, besmet met gas. Ik ga nu inpakken, want de keuken moet ontsmet worden.
Hier heb je een stapel blikvoer, ik zie je over 3 dagen.
2 minuten stilte.
dan, ok, er staat een onzichtbare glazen koepel over de mobiele veldkeuken
Naast goed verdienen, gratis opleidingen en cursussen heb ik, zeker door het culinair team, enorm leuke connecties opgedaan.
Vooral een gala diner met Harry Moerenburg (toen chef van landgoed de Rosep), Leon Ribbens, Rudolph van Veen en nog een kudde andere meesterkoks is me erg bijgebleven.
Maar zo'n gaar schort heb ik nooit gehad.
Alleen maar wit en legergroen.
Ok, 1 annecdote.
Ik was als chef uitgeleend aan 107, een eenheid die op dat moment geen eigen chef had.
Ik sta in het veld, zomerse dag, klinkt het gas alarm.
Wij staan gewoon lekker in ons tshirtje te koken voor 500 man, en ik zeg tegen de koks, gewoon negeren.
Wapens etc liggen gewoon in de hoek.
Komt er een of andere majoor aan.
helemaal uit zn plaat.er was een gas alarm, en we moesten als de donder onze barang aan en maskers op.
Ik zeg nog, zelf weten.
Ik zet mn masker op en mn helm, en draai de kraan van de kookketel open.
hup, alle soep in het zand.
Ik zeg tegen 1 van de koks, gooi de aardappels maar weg.
Die majoor nog meer uit zn plaat.
WAT DOE JE?
Ik zeg, is oneetbaar, besmet met gas. Ik ga nu inpakken, want de keuken moet ontsmet worden.
Hier heb je een stapel blikvoer, ik zie je over 3 dagen.
2 minuten stilte.
dan, ok, er staat een onzichtbare glazen koepel over de mobiele veldkeuken
Re: geschikt/ongeschikt?
Dat schort is natuurlijk promotiemateriaal.....Bespeur ik jaloezie uit je afgunst?joost schreef: Maar zo'n gaar schort heb ik nooit gehad.
When there's smoke, there's flavor (Colgin)
Re: geschikt/ongeschikt?
ik vrees dat ik nu een beetje te oud ben 
Re: geschikt/ongeschikt?
mijn ervaring tijdens de dienstplicht maakt mij absoluut ongeschikt, ik was kok-chauffeur en buiten mijn groot rijbewijs was het een kompleet waste of time.
na 8 maanden eruit: had iets te maken met mijn probleem met gezag
(of liever: het gezag had een probleem met mij)
na 8 maanden eruit: had iets te maken met mijn probleem met gezag
(of liever: het gezag had een probleem met mij)
I love defenseless animals, especially in a good gravy
