Na borrelen
-
ralph geerts
Na borrelen
doen jullie op het werk na borrelen of gaan julli enaar de kroeg.. of helemaal niet na borrelen ?
per 1 jan. 2006 is er een nieuwe wetgeving in nederland mensen die in de horeca werken mogen geen alc. sluitdrankjes meer drinken. omdat als er een ongeluk gebeurd op het werk, of juist buiten het werk en men weet dat men in de horeca werk is het bedrijf verantwoordelijk voor jouw.
zal het wets artikel opzoeken en plaatsen snel.
zal het wets artikel opzoeken en plaatsen snel.
Kokforum.nl : de website voor koks
-
ralph geerts
Dan is er niks aan de hand. We gaan af en toe als we met een zelfde groep de zelfdediensten draaien dan heb ik het over 10.00 tot sluit 3 dagen achter elkaar. dan gaan de "sapjes" er wel in. en ik moet zeggen ik werk bijna met alleen maar met engelsen in de keuken..... en dat zegt wel genoeg dan 
Kokforum.nl : de website voor koks
tja..
je zal inderdaad de wetgeving moeten bekijken.
ik denk dat iedereen dat doet...na het werk ff 'n pilsje of een ander sapje..
ben benieuwd.
zometeen moeten we nog belasting gaan betalen over ons sluitdrankje door gemiste btw inkomsten.
je zal inderdaad de wetgeving moeten bekijken.
ik denk dat iedereen dat doet...na het werk ff 'n pilsje of een ander sapje..
ben benieuwd.
zometeen moeten we nog belasting gaan betalen over ons sluitdrankje door gemiste btw inkomsten.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
dat zal eerder 'n uitzondering zijn..
en..als baas zal je regels moeten stellen..
wijn/bier/fris ofzo.
en..als baas zal je regels moeten stellen..
wijn/bier/fris ofzo.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Dan nog vind ik het niet nodig om het hele personeel te straffen voor zo'n actie. Wanneer het personeel zich aan de gestelde regels houdt en een iemand een fout maakt lijkt mij het logisch die persoon dan aan te pakken. Aan de andere kant zie ik vaak dat het begrip 'sluitdrankje' een er rekbaar begrip is en dat de ondernemer een duidelijke grens moet aangeven.
Bij twijfel iets meer...
Zo werkt dat nu eenmaal in de Horeca, de goede moeten onder de kwade lijden.............Mitch schreef:Dan nog vind ik het niet nodig om het hele personeel te straffen voor zo'n actie. Wanneer het personeel zich aan de gestelde regels houdt en een iemand een fout maakt lijkt mij het logisch die persoon dan aan te pakken. Aan de andere kant zie ik vaak dat het begrip 'sluitdrankje' een er rekbaar begrip is en dat de ondernemer een duidelijke grens moet aangeven.
En dat is overigens niet alleen maar in de Horeca toch......
Groeten Frans
nee...dat is wel duidelijk.
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Niet mee eens, dat beleid is typisch horeca maar wel een kortzichtig en slecht beleid. wanneer iemand zo over de schreef gaat en de baas trekt dat niet: ontslag! en anders een pittige waarschuwing, het half leeg drinken van wiskey flessen neem ik niet serieus. Als zo'n figuur het werk niet correct oppakt kan hij (of zij ) beter in bed blijven liggen..Jumper schreef:Zo werkt dat nu eenmaal in de Horeca, de goede moeten onder de kwade lijden.............Mitch schreef:Dan nog vind ik het niet nodig om het hele personeel te straffen voor zo'n actie. Wanneer het personeel zich aan de gestelde regels houdt en een iemand een fout maakt lijkt mij het logisch die persoon dan aan te pakken. Aan de andere kant zie ik vaak dat het begrip 'sluitdrankje' een er rekbaar begrip is en dat de ondernemer een duidelijke grens moet aangeven.![]()
En dat is overigens niet alleen maar in de Horeca toch......
Bij twijfel iets meer...