Er waren 4 prijzen in totaal te winnen: Beste soep (word in productie genomen), het beste gerecht, de mening van de leermeesters (500 leermeesters konden stemmen) en de de hoofdprijs werd bepaald door een jury bestaand uit mensen waarvan ik de naam even niet meer weet (albert kooij kan ik me nog herhinderen).* Een team bestaat uit 5 koks + 3 gastheren/vrouwen met 1 woordvoerder die uitleg kan geven over wat er geserveerd wordt.
* Er worden 5 x 100 hapjes gepresenteerd die alleen met een vork gegeten kunnen worden. Drinken mag natuurlijk ook.
* De 5 gerechtgroepen die verwerkt moeten worden zijn:
o koud voorgerechtje
o soep
o warm gerechtje
o nagerechtje
o vegetarisch gerechtje
Van elk van deze gerechtgroepen moeten dus 100 gerechtjes gemaakt worden!
* 70% van de ingrediënten moet regionaal zijn.
* Onder biologisch verstaan we voorzien van het biologische keurmerk (producten van de Zaaister vallen daar onder!).
* Als je brood gebruikt/maakt, moet dat natuurlijk ook biologisch zijn.
* De gerechtjes moeten 98% biologisch/duurzaam zijn. Smaakgevers/specerijen enz. liever ook, maar die mogen eventueel onder de 2% niet biologisch vallen.
* De inkoop van alle gerechtjes mag niet meer dan € 625 bedragen!
* Presenteermateriaal mogen jullie van school meenemen/gebruiken. Plastics en weggooimateriaal voor de presentatie is niet toegestaan! Moet ook ‘natuurlijk’ zijn.
Wij hebben 3 prijzen gewonnen, alleen niet de prijs van de leermeester stemmen.
Hier nog wat foto's
Cappuchino van erwten met knoflookschuim, William Pentenga - Oranje Hotels Noordwijk

Taartje van de teunisbloem

Tompouce van pastinaak, door Marleen bergwerf - Hotel Wesseling Dwingeloo

Kroket van geitenkaas, parelgort en een schuim van rode biet, Peter Ian - de Havixhorst

Uitreiking prijzen

De bokaal!

We hebben ook een diner bij Bilderberg Hotel Lauswolt te Beetsterzwaag aangeboden gekregen!