Vleeswagen

is het de Moleculaire Gastronomie, of is het iets anders? praat hier over de trends; Koken met Roner, thermomix of Pacojet
Plaats reactie
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Vleeswagen

Bericht door Leo »

Misschien niet helemaal een moleculaire verschijnen, of haccp correcte manier van vlees aanbieden, maar toch wil ik jullie niet ontnemen. Tijdens mijn tripje in Riga, kwam ik deze manier van vlees presenteren voor het eerst tegen. Een wat mij betreft originele manier van presentatie.

De mogelijkheid om je stukje vlees zelf uit te kiezen is wel top! Keuze uit locale stukken beef, of Wagyu (rechts boven in).

Afbeelding

Afbeelding
Het stokje met de gaarheid, vind persoonlijk erg goed bedacht.
Okay, het ziet er een beetje goedkoop uit. ( dat was het niet), maar je ziet wel dat er iets van aandacht aan is gegeven.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Pinxo

Re: Vleeswagen

Bericht door Pinxo »

Wat ik ook wel goed vind; de saus gewoon hopakee op het vlees i.p.v. als zo'n truttig streepje ernaast :wink:
KNL

Bericht door KNL »

Pinxo schreef:Wat ik ook wel goed vind; de saus gewoon hopakee op het vlees i.p.v. als zo'n truttig streepje ernaast :wink:
zo'n truttig streepje vind ik dan toch mooier, als je vlees netjes gebakken is dan moet je dit tonen vind ik, dus niks oversausen...
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

hmm. nou,
in dit geval. Met zo'n stuk vlees, en weinig ander garnituur..had een streepje weinig uit gemaakt.
De smaak en hoeveelheid van de saus was dermate goed, dat een streep alleen schade had kunnen aanrichten...namelijk TE WEINIG!!!!!
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Pinxo

Bericht door Pinxo »

dat bedoelde ik dus ook, in dit voorbeeld past een klassieke poel saus gewoon helemaal bij de presentatie :)
JeroenTrimbos
Contacteer:

Bericht door JeroenTrimbos »

Heb ik wel eens gezien bij een aflevering van Gordon Ramsay! Inderdaad, goed idee!

Maar wat zou die ezel van de smaakpolitie ervan vinden??
Practice what you preach
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

hij zal toch eerst ff zijn handen moeten wassen..........
www.koksforum.nl
Plaats reactie