Sterkok Royer verrast met vertrek

Hier vindt je het laatste nieuws en gekke dingen die nu in de Horeca gebeuren.
Plaats reactie
Pascal

Sterkok Royer verrast met vertrek

Bericht door Pascal »

Jean-Christophe Royer van het met één Michelinster bekroonde restaurant Christophe is weg uit Amsterdam. Royer heeft met stille trom zijn eetgelegenheid verlaten en zoekt zijn heil in het buitenland. Hij is inmiddels neergestreken in een ander deel van Europa.

Royer gaat een guesthouse beginnen in Zuid-Spanje en heeft met terugwerkende kracht zijn sterrestaurant per 1 januari verkocht, zo meldt De Telegraaf. De Fransman geeft voor zijn verrassende en plotselinge vertrek als verklaring dat hij niet langer op zijn tenen wil lopen.

‘Ik heb altijd gezegd: als ik vijftig word, wil ik iets anders gaan doen. Het wordt een heterovriendelijk guesthouse. Het is een mooi vervolg op een druk leven. Nu ga ik een beetje relaxen’, aldus Royer die zijn restaurant in 1987 begon en na anderhalf jaar al een ster kreeg.

Het restaurant aan de Leliegracht wordt voortgezet door de Franse chef Jean-Joël Bonsens en sommelier Ellen Mansfield. De twee werken al jaren voor Christophe. Bonsens zelf veertien jaar. Het onroerend goed van de zaak is verkocht aan handelaar Bert Degenaar. Royer houdt het erboven liggende appartement aan. Hoeveel hij heeft geïncasseerd, wil Royer niet kwijt.
I'd like mornings better if they started later
Willem-chef

Bericht door Willem-chef »

Het wordt een heterovriendelijk guesthouse.
?
ralph geerts

Bericht door ralph geerts »

is ie homo ?
Leo
Forum Chef
Contacteer:

Bericht door Leo »

nou..denk eerder dat het me omgeving te maken heeft..
gok dat in amsterdam , de omgeving wat anders is samen gesteld.
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
Mitch

Bericht door Mitch »

ralph schreef:is ie homo ?
ja.

Christophe heeft voor zover ik weet plannen om iets van een guesthouse te beginnen buiten Nederland. De Telegraaf heeft het over 'hetro vriendelijk' maar ja wat zegt dat? een typische Telegraaf uitspraak. Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat hij gaat doen. Het restaurant is nu in handen van de chef (Jean Joel Bonsens) en dat is het in feite al jaren zo dus ik denk dat het niveau van de keuken hetzelfde blijft (en dus ook dat de ster blijft) Het is jammer dat Christophe zijn handen er vanaf trekt en dat zal zeker qua sfeer en culinaire toevoeging een en ander in het restaurant veranderen. Maar zoals ik al zei het restaurant draait al jaren op Bonsens en zijn brigade dus waarom niet zonder Christophe?
Plaats reactie