Mijn voorkeur zou uitgaan naar een pittige opleiding van 1 jaar, eventueel gecombineerd met parttime werken in een restaurant om vervolgens ergens fulltime aan de slag te gaan. Ik besef mij dat je koken uiteindelijk in de praktijk moet leren, maar ik wil wel graag een goeie start maken. (Ben 27 jr, en heb Economie gestudeerd, maar na jaren van twijfelen wil ik toch mijn droom gaan waarmaken) Een opleiding aan Le Cordon Bleu a 35.000 euro gaat mij toch wat ver en ik denk ook dat je daar meer aan hebt als je al wat ervaring heb, dan kan je de kennis beter plaatsen.
Ik kom veel Amerikaanse scholen tegen, maar eigenlijk wil ik deze gelegenheid aangrijpen om het in Spanje (of eventueel Frankrijk te doen) en zo mijn Spaans op te pakken en mij deze taal meester te maken. In mijn zoektoch kwam ik bijvoorbeeld een 'top 100' van scholen tegen, maar inhoudelijk zegt het mij niet zoveel. http://chef2chef.net/rank/schools.htm
Iemand een idee hoe ik verder kom in mijn zoektocht? Alle tips&trics zijn welkom
Groet,
Will