ik wil een kruidenolie gaan maken maar kunnen alle kruiden bij elkaar gemixt worden
en hoeveel van alles moet je erin doen of is dat gewoon een kwestie van gevoel en uitproberen?
kruidenolie
-
D. de Haan
Re: kruidenolie
Hallo Gina,
zoals ik hem ken..
1 bos peterselie
1 bos kervel
1 bos bieslook
1/4 bos lavas
1/4 bos dragon
om een beetje de hoeveelheden aan te geven.
stelen van de kruiden eraf en de dragon strippen.. alles in de blender met een beetje olie (druivenpit olie) en zout naar smaak. blenderen en olie toevoegen tot jij vind dat ie de mooie dikte heeft.. ik zou hem wel dik houden .. dan heb je de meest intense smaak. ..
oojaa dompel de kruiden even onder in kokend water.. vervolgens koud spoelen,
zo behoud je een mooiere groene kleur in je olie.. kruiden wel goed uit knijpen dat het water er grotendeels uit is.
groetjes Dennis
zoals ik hem ken..
1 bos peterselie
1 bos kervel
1 bos bieslook
1/4 bos lavas
1/4 bos dragon
om een beetje de hoeveelheden aan te geven.
stelen van de kruiden eraf en de dragon strippen.. alles in de blender met een beetje olie (druivenpit olie) en zout naar smaak. blenderen en olie toevoegen tot jij vind dat ie de mooie dikte heeft.. ik zou hem wel dik houden .. dan heb je de meest intense smaak. ..
oojaa dompel de kruiden even onder in kokend water.. vervolgens koud spoelen,
zo behoud je een mooiere groene kleur in je olie.. kruiden wel goed uit knijpen dat het water er grotendeels uit is.
groetjes Dennis
dank je dennis ik ga het dit weekend nog uitproberen dat van die kleur behouden wist ik ook nog niet
ik leer echt veel door al jullie berichten te lezen
-
D. de Haan
gina schreef:dank je dennis ik ga het dit weekend nog uitproberen dat van die kleur behouden wist ik ook nog niet
Mooi zo .. daarom zit ik ook op het forum .. VEEL leren haha