hartige parfait???

Vrijheid van creative mening!
Plaats reactie
davepalen

hartige parfait???

Bericht door davepalen »

hallo collega's..

ik zit al een tijdje te denken / sparren met een hartige ijssoort / parfait voor bijvoorbeeld in een soepje te serveren.
de basis van parfait is alleen gericht op zoet, kan je ook een parfait draaien zonder suiker (vooral gezien het eiwit wat je dan mist zonder suiker)
het draaien van roomijs ligt meest voor de hand maar haccp technies niet echt aantrekkelijk.
wie kan me een beetje op weg helpen?? alvast bedankt
Emiel

Bericht door Emiel »

Als ik het goed begrepen heb wil je een hartige parfait maken. Wat ik niet goed begrijp, is dat je het in soep??? wilt doen? Verder vraag je ook of je het kan draaien zonder suiker, wat ik hiervan niet begrijp is wat je bedoelt met"(vooral gezien het eiwit dat je dan mist zonder suiker)"
Als ik me niet vergis wordt een parfait gemaakt op basis van pate a bombe. En deze bevat eigeel en suiker en geen eiwitten.
davepalen

Bericht door davepalen »

Emiel schreef:Als ik het goed begrepen heb wil je een hartige parfait maken. Wat ik niet goed begrijp, is dat je het in soep??? wilt doen? Verder vraag je ook of je het kan draaien zonder suiker, wat ik hiervan niet begrijp is wat je bedoelt met"(vooral gezien het eiwit dat je dan mist zonder suiker)"
Als ik me niet vergis wordt een parfait gemaakt op basis van pate a bombe. En deze bevat eigeel en suiker en geen eiwitten.
zelf zat ik te denken om een bloemkool soep te serveren met als bij-geleide een kerrieijs (kan appart maar kan ook in een bord meegeserveerd worden).
normaal gesproken doe ik altijd extra eiwit door de compositie spatelen om deze nog luchtiger te krijgen. (kan het uiteraard ook weglaten) maar was benieuwd naar eventuele tips / bevindingen.

toch tot zo ver al bedankt
Plaats reactie