rundvleeskaart
rundvleeskaart
Weet iemand of er ook een NLse variant is op 'de stukken van het rund'-kaart in het Engels hieronder?

When there's smoke, there's flavor (Colgin)
-
Op je vraag Short rib, ik heb m even bij een importeur neer gelegd.
Kan je wel direct naar de US snitten verwijzen.
http://animalscience.unl.edu/meats/id/
Hier staan alle US snitten vernoemd met foto en omschrijving.
Is soms best lastig om de EU, US en Zuid Amerikaanse te vertalen, ze worden vaak anders gesneden.
Ik meld het antwoord van een US importeur nog even.
Kan je wel direct naar de US snitten verwijzen.
http://animalscience.unl.edu/meats/id/
Hier staan alle US snitten vernoemd met foto en omschrijving.
Is soms best lastig om de EU, US en Zuid Amerikaanse te vertalen, ze worden vaak anders gesneden.
Ik meld het antwoord van een US importeur nog even.

wat voor verschillende snitten zijn er dan?
"ein Gericht kann immer nur so gut sein, wie es seine Grundprodukte sind" R.Speth
www.koksforum.nl
www.koksforum.nl
Bedankt voor de tip! Ik heb net svo gebeld, en ga het maar meteen bestellen. Kan ik thuis ook eens een varken uitbenenwwinkel schreef:hoi Maurits.
Als je een vleeskaart wilt kun je ook eens kijken naar lesboeken van bv een slagersvakschool.
ik heb ook ooit een boek gekocht via het svo.
het is de vleesatlas.
ben je in een keer klaar en heb je van het varken, koe , lam enz alle delen op papier staan.

-
Het probleem was dat Shortrib geen EU snit was, in de US wordt er gewoon anders verdeeld.wwinkel schreef:hoi Maurits.
Als je een vleeskaart wilt kun je ook eens kijken naar lesboeken van bv een slagersvakschool.
ik heb ook ooit een boek gekocht via het svo.
het is de vleesatlas.
ben je in een keer klaar en heb je van het varken, koe , lam enz alle delen op papier staan.
Als je de shortrib letterlijk zou nemen, zou het een varkens lomo of een steak ready dunne lende kunnen zijn, dat is het echter niet.
Ik denk dat er wat onduidelijk is. Voor de duidelijkheid voor de rest van de forumers. Ik had Chef Peter in een persoonlijk bericht gevraagd of hij wist wat de NLse benaming voor short-rib is (rundersparerib zeg maar). Daarnaast had ik een algemene vraag (hierboven) aan iedereen gesteld.
voorlichtings bureau vlees (www.vlees.nl)
had vroeger een cd-rom met alle nederlandse snitten erop.
mischien hebben ze er nog een paar liggen
-
nee, hebben ze niet meer, ik heb er nog gelukkig 1 kunnen krijgen, maar dat was de laatste werd mij verteld, en dat was 2 jaar geleden.sjaak schreef:voorlichtings bureau vlees (www.vlees.nl)
Een goed alternatief is Hyfoma, hier kun je alle snitten terug vinden met afbeelding.